پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از آموزش طلاب مدارس علمیه استان به منظور به بهره گیری از توان تبلیغی آنها در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود کمبود هایی که در اینخصوص داریم از ظرفیت تبلیغی مدارس علمیه بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از مبلغان از فعالیت تبلیغی 200 مبلغ طرح هجرت در مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با بیان این که متأسفانه این تعداد مبلغ پاسخگوی مناطق مختلف استان نیست، افزود: با توجه به گستردگی مناطق مازندران نیازمند تعداد بیشتری مبلغ برای حضور در این مناطق هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از آموزش طلاب مدارس علمیه استان به منظور به بهره گیری از توان تبلیغی آنها در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود  کمبود هایی که در اینخصوص داریم از ظرفیت تبلیغی مدارس علمیه بهره خواهیم گرفت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه حجم وسیعی از مناطق روستایی و محروم استان از وجود روحانی بی بهره هستند، تصریح کرد: با توجه به در حال تحصیل بودن دو هزار و 500 طلبه در حوزه علمیه استان، باید از این ظرفیت بالا در جهت تقویت برنامه های تبلیغی بیشتر بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی از روحانیان طرح هجرت فعال در استان همزمان در چند روستا به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما پوشش دادن برنامه های تبلیغی در مناطق مورد نیاز و آسیب پذیر استان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، هجرت طلاب وروحانیان مازندرانی حاضر در قم و مشهد به استان را یکی از راه های تأمین نیازهای تبلیغی مناطق روستایی استان دانست و تصریح کرد: براساس آمار منتشر شده مازندران بیشترین طلبه در حال حاضر تحصیل را در حوزه های علمیه قم و مشهد دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبلیغ دین مهم ترین وظیفه طلاب و روحانیان است، گفت: متأسفانه به دلیل هجرت بی رویه طلاب به قم بسیاری از مناطق استان از نعمت وجودی روحانیت بی بهره هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خلأ وجودی حضور روحانیت در مناطق روستایی و محروم به طور حتم موجب بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مراجع عظام تقلید و علما و همچنین فراهم بودن زمینه ادامه تحصیل طلاب در شهرستان ها، باید این طلاب به استان ها هجرت کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور پررنگ روحانیت در جامعه است، تصریح کرد: عدم حضور روحانیت در جامعه موجب نفوذ دشمن و گسترش فساد و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha