جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بدرقه مدرسه امیرالمومنین(ع) رشت

حوزه/ مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص) گیلان در جمع طلاب حوزه علمیه رشت با بیان اینکه یکی از بزرگترین شعائر الهی در جامعه، روضه‌ی اباعبدالله علیه السلام است، تصریح کرد: در زیارت اربعین اگر عِرق ولایی بالا نرود و تمدن سازی مهدویت در زائر شکل نگیرد، کفر نعمت اتفاق می‌افتد چرا که اهل تفکر و اندیشه نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه از گیلان؛ حجت الاسلام  سعید مهدوی در مراسم بدرقه‌ کاروان اربعین طلاب مدرسهه علمیه امیرالمومنین(ع)، رشت با اشاره به اهمیت حماسه اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از چیزهایی که نهال معرفت و مسیر طلبگی را نورانی می کند، اشک و روضه برای سیدالشهدا(ع) است.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج) گیلان در رابطه با رعایت آداب شنیدن روضه گفت: آنقدر اشک برای اباعبدالله(ع) پر برکت است که درس خارج آقاشیخ عبدالکریم حائری شروعش با خواندن روضه بود و بعد از جاری شدن اشک و مصفا گشتن قلب، درس را آغاز می کردند که اگر از آن درس حضرت روح‌الله(ره) و بزرگان و مراجع در نیاید عجیب است.

وی ادامه داد: کسی می تواند زیارت اربعین را بزرگ بدارد که صاحب تقوای قلب شود و آداب باطنی آن را عمل نماید. مهمترین حریم‌داری این است که محبتی در عرض محبت الله نداشته باشیم که وهن در عبادت می شود یعنی؛ اگر معنویت ضایع بشود ما نیز ضایع میشویم.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج) گیلان اظهار کرد: گاهی اوقات عبادات و اهداف بازیچه قرار می گیرند، درست مثل کودکی که بر اساس تخیل خود اسبابِ بازی را بر می دارد و وقوع و تولیدی اتفاق نمی‌افتد هر چند حلاوت و شیرینی احساس می شود، اما وقت و عمر می گذرد و همه‌اش توهم است و خروجی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی تصریح کرد: در زیارت اربعین اگر عِرق ولایی بالا نرود و تمدن سازی مهدویت در زائر شکل نگیرد و ملکوت زیارتی حاصل نشود و فقط بازی گرفته شود، کفر نعمت اتفاق می‌افتد چرا که اهل تفکر و اندیشه نیستند.

وی در ادامه گفت: طلبه باید نورانیتش را از روضه‌نشینی‌ها و هیئتی بودنش بگیرد و مواظب باشد که به دام شهوات مختلف نیافتد؛ یکی از شهوات، شهوت جنسی است و امان از شهواتی که در جامعه معتبر هستند مثلا شهوت شهرت و قدرت، که مشغول شدن به اینها قلبی باقی نمیگذارد چه برسد که اشکی از گوش دادن روضه جاری شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج) گیلان اظهار کرد: خوشا به حال آن زائری که می تواند با آقایش حرف بزند و این راه را پل صراطی ببیند که از شمشیر تیزتر و از مو باریکتر است و مراقبت کند و در دنیا طلب شفاعت نماید که طلب شفاعت برایش نوری در آخرت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha