پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 پیاده روی زائران اربعین در مسیر بهشت (۵)

حوزه/ رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان کریمه اهل‌بیت(س) گفت: امروز ایام اربعین به رسانه بزرگی برای برملاکردن ظلم مستکبران عالم تبدیل شده است که شیعیان جهان با حضور در این مراسم، ضمن فریاد علیه ظلم مستکبران عالم، برای مبارزه با هرگونه ظلم به امام حسین علیه‌السلام لبیک می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام صفر فلاحی  در جمع زائران پیاده امام حسین علیه‌السلام با اشاره به اهمیت اربعین، گفت: عاشورا، حادثه ای بزرگ و مصیبت عظمی است؛ اما در روایات از زیارت اربعین به عنوان نشانه مؤمن یاد شده است.

وی اضافه کرد: همان‌طور که مبعث پیامبر اسلام(ص) یک حادثه معنوی و تاریخ‌ساز بزرگی بود، اما هجرت پیامبر، به عنوان مبدأ تاریخ اسلام معرفی شد؛ عاشورا نیز با همه عظمت و مصیبت بزرگی که داشت اما زیارت اربعین به عنوان نشانه مؤمن معرفی شده است.

مدیر موکب بانوی کرامت گفت: حضرت زینب و امام سجاد علیهماالسلام دورانِ مصیبت‌بارِ اسارت را، به رسانه بزرگی تبدیل کردند و با خطبه‌ها و روشن‌گری‌هایشان ضمن تبیین واقعیات کربلا، ظلم‌های دستگاه اموی را برملا کردند.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که روز اربعین حسینی، یک رسانه برای بیان ظلم حاکمان جور بود، امروز نیز ایام اربعین یک رسانه‌ای است که شیعیان جهان به همراه آزادگان از تمام ادیان، با حضور در این مراسم، ضمن فریاد علیه ظلم مستکبرین عالم، برای مبارزه با هرگونه ظلم به امام حسین علیه‌السلام لبیک می‌گویند و این بزرگ‌ترین خطری است که حاکمان جور را تهدید می‌کند؛ به همین دلیل مراسم اربعین را سانسور می‌کنند.

حجت‌الاسلام فلاحی در ادامه با اشاره به فرازی از زیارت امین‌الله گفت: زائر در زیارت امین‌الله از خداوند می‌خواهد مُفارِقةً لِأخلاقِ أعدائِک؛ مرا از اخلاق دشمنان خویش دور ساز. دشمن خدا، شیطان است و مهم‌ترین ویژگی شیطان، کبر و خودپسندی است. زائر در زیارت امین الله از خداوند می‌خواهد تا او را از کبر دور سازد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: کِبر باعث سقوط انسان از بندگی و افتادن در وادی شیطان است. اگر انسان در هر موقعیتی که باشد، تصور کند از دیگران بهتر است، این وادی عجب و تکبر است؛ به همین دلیل همیشه باید پاسبان نفس باشیم تا در وادی کبر نیفتیم و بتوانیم ضمن مبارزه با شیاطین درونی، با شیاطین بیرونی نیز مبارزه کنیم.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha