جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه مرند

حوزه/ امام جمعه مرند بر ضرورت حفظ جنبه مردمی پیاده روی اربعین تاکید کرد و نسبت به تهدیدهای دولتی شدن آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، دوشنبه شب در مراسم هیئت رزمندگان اسلام شهرستان مرند که با حضور مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه اربعین در مکتب تشیع، ابراز داشت: اربعین، رکن عاشورا بوده و اهل بیت(ع) پیامبر نیز بر زیارت اربعین تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین، گفتمان جهانی اسلام ناب و مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: باید جنبه مردمی بودن پیاده روی اربعین، پررنگ بماند و دولتی کردن این حرکت خودداری شود، چرا که با بخشنامه ای کردن مسائل دینی، مردمی بودن آن را کمرنگ می شود.

امام جمعه مرند نسبت به آسیب هایی که پیاده روی اربعین را تهدید می کند، هشدار داد و تاکید کرد: پیاده روی اربعین باید جنبه مردمی بودن خود را حفظ کند، همچنین این حماسه نباید به روز اربعین محدود شود، بلکه پیام اربعین یک پیام جهانی است که باید در سراسر جهان گسترده شود.

 حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده اربعین را پشتوانه عزت شیعه و قدرت همیشه جاوید اسلام عدالت خواه دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای در بین اهل بیت(ع) دارد و تاثیر نهضت عاشورا در بقای دین، بسیار اثرگذار است.

وی گفت: مقاومت اسلامی امروز در کشورهای منطقه از عاشورا الهام گرفته و باید مراقب باشیم که دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن پیاده روی اربعین توطئه چینی کرده اند.

امام جمعه مرند با اشاره به اثرگذاری پیاده روی اربعین در جهان تصریح کرد: پیاده روی اربعین، قدرت نرم مکتب تشیع است و هر ساله میلیون ها شیعه اهل بیت(ع) با رمز «هیهات من الذله» شکوه و عظمت مکتب حسینی را به نمایش می گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha