پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم و نجف

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، اربعین حسینی را عامل تقویت وحدت و قدرت مسلمین دانست و گفت: امروز اربعین حسینی، می‌تواند حکومت اسلام را به رخ جهانیان کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید منصور موسوی، کارشناس حوزه علمیه قم و خوزستان، در کارگاه آموزشی «حماسه اربعین» با بیان اینکه مهم‌ترین پایه تمدن، قدرت سیاسی یک ایدئولوژی است، اظهارداشت: یک ایدئولوژی برای اینکه تبدیل به تمدن شود، نیاز به قدرت دارد؛ چراکه حکومت و قدرت می‌تواند ایدئولوژی فرهنگ اسلامی را به منصه ظهور رساند.

وی با بیان اینکه امروز اربعین حسینی، می‌تواند حکومت اسلام را به رخ جهانیان کشاند، تصریح کرد: تمدن نیاز به قدرت سیاسی دارد و مهم‌ترین عامل ایجاد قدرت، همگرایی و اتحاد است که اربعین حسینی، نمونه بارزی در این خصوص است.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب در رابطه با اربعین، مبنی بر اینکه «اربعین، در زمانی ظهور کرد که امت اسلام به شدت نیازمند او بود»، گفت: تمدن غربی که امروز در مقابل تمدن اسلامی قرار گرفته، تمام قدرتش را از تئوریزه کردن مادی‌گرایی گرفته و ظهور حماسه اربعین حسینی، همه آن تمدن چند صدساله را به چالش کشاند.

این استاد حوزه، با بیان اینکه اربعین حسینی، پدیدآورنده تمدن نوین اسلامی است، اظهارداشت: امروز کسانی می‌توانند به جریان تحقق عصر ظهور کمک کنند، که با منطق معناگرایانه و هستی گرایانه به جهان و تحولات پیرامونی‌اش نگاه کنند.

وی امتیاز تمدن نوین اسلامی از تمدن غربِ ماده گرایانه را تمدن معنا گرایانه از هستی و انسان دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهید در مباحث اخلاقی به عرفان برسید، باید مرزهای مادیگرانه امروز را بشکنید؛ چراکه تمام اخلاق و عرفان در شکستن مرزهای مادی‌گرایی است.

حجت الاسلام موسوی، در پایان سخنان خود، اربعین را پل عبور از مرزها و تحلیل‌های ماده گرایانه به هستی‌شناسی معناگرایانه دانست و گفت: خداوند متعال در اربعین حسینی یک چشمه از ظهور را نشان داد که إن شاءالله با ظهور حضرت حجت، آن جامعه مهدوی تحقق خواهد یافت.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha