جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای دانش آموزی شیراز

حوزه/ مدیر مدرسه امین شهید بکائی به تشکیل شورای دانش آموزی اشاره و گفت: امروز یکم آبان ماه همزمان با سراسر کشور بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه امین برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد.

حجت مفتاح در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فعالیت های مدارس امین، اظهار داشت: مدارس امین از جمله مدارسی است که با تفاهم‌نامه‌ای که بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش انجام شده، معاونت تبلیغ حوزه های علمیه یک روحانی آشنا به مسائل تربیتی و علمی را به مدارس اعزام کرده تا به فعالیت های فرهنگی و مذهبی بپردازد.

وی وظایف مبلغان مدارس امین را مورد توجه قرار داد و افزود: اجرای برنامه در مناسبت های ملی و مذهبی، ساماندهی جلسات خانواده بر اساس طرح تربیتی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، برپایی هیئت های دانش آموزی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تلاش برای علاقمند سازی دانش آموزان به تحصیل و تهذیب بخشی از وظایف روحانی مبلغ در مدرسه امین است.

مدیر مدرسه امین شهید بکائی ادامه داد: برگزاری مراسم یادبود شهدا، شناسایی دانش‌آموزان دارای رفتارهای ناهنجار و برنامه‌ریزی برای اصلاح آنان، تشکیل هسته امر به معروف و نهی از منکر برای مدرسه و خارج از آن، جهت دادن برنامه های مدرسه در راستای احیا و تقویت امور مذهبی و دینی از جمله دیگر وظایف مبلغان مدرسه امین به شمار می روند.

وی به نحوه جذب دانش آموزان مدارس امین اشاره به عنوان کرد: نحوه جذب دانش آموزان از طریق شورای سیاستگذاری مدارس امین ابلاغ می‌شود، که در دو سال گذشته جذب دانش آموزان فقط بر اساس طرح آدرس بوده است، اما اکنون تامین نیروهای انسانی مورد نیاز این مدارس بر عهده آموزش و پرورش است.
 
مفتاح خاطرنشان کرد: حدود ۳۶۵ دانش آموز در مدرسه امین شهید بکائی در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۱۲۷ نفر امسال ورودی هفتم پذیرش شدند.

وی به تشکیل شورای دانش آموزی اشاره و ابراز کرد: امروز یکم آبان ماه همزمان با سراسر کشور بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه امین برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد.
 
مدیر مدرسه امین شهید بکایی در پایان گفت: حدود ۴۵ نفر از دانش آموزان در این انتخابات ثبت نام کردند که ۲۵ نفر از آنان به عنوان کاندیدای انتخاباتی نامزد شده و از این تعداد نیز ۹ نفر برای تشکیل شورای دانش آموزی انتخاب شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha