جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برنامه «مدرسه حفظ

حوزه/ تهیه کننده برنامه «مدرسه حفظ» جدیدترین اثر رسانه ای خانواده هنری تبلیغی عقیق در رسانه ملی،استفاده از روش های نوین فنی و رسانه ای را عامل توفیق این برنامه در شبکه قرآن سیما دانست.

حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی، در گفت وگو با خبرگزاری حوزه،  گفت: خانواده هنری تبلیغی عقیق از مجموعه های تبلیغی و فرهنگی است که سعی دارد با استفاده از روش های نوین و هنری مبانی مذهبی قرآنی و اهل بیتی(ع) را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان عرضه کند.

وی افزود: از جمله فعالیت های اخیر این گروه، می توان به مشارکت در طرح ملی بشارت 1452 اشاره کرد؛ در راستای اجرای طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ برنامه‌ای به نام مدرسه حفظ قرآن کریم توسط این خانواده هنری تبلیغی تولید شده است.

تهیه کننده برنامه مدرسه حفظ با ذکر این مطلب که این برنامه در راستای طرح ۱۴۵۲ در ۱۲۳ قسمت تولید می شود بیان کرد: طبق بودجه‌بندی ستاد ملی طرح ملی حفظ در سه فصل تقسیم تولید می‌شود؛ فصل اول آن  ۲۴ قسمت، فصل دوم ۴۴ قسمت و فصل سوم ۵۵ قسمت است.

حجت الاسلام حسینی با ذکر این مطلب که در این برنامه سعی شده است که جذابیت‌های بصری همچنین کیفیت آموزش حفظ به شکل کامل لحاظ و ارائه شود، تصریح کرد: از نکات جالبی که در خصوص این برنامه می توان گفت رعایت استانداردهای فنی، روش‌های فنی حفظ، تکرار و مرور آیات جدید، توضیح درس و ... که مورد تأیید اساتید حفظ است به همراه لحاظ استانداردها و جذابیت‌های رسانه‌ای ُاست.

وی یادآورشد: رعایت این لوازم باعث شده است که این برنامه امروزه به یک برند در برنامه سازی در عرصه تبلیغی و قرآنی کشور ممتاز شود؛ در برنامه سازی نوین فرهنگی دینی رعایت استانداردهای رسانه و اصول فنی در حفظ قرآن کریم می تواند به یک برنامه تولیدی قوی منجر شود.

این فعال رسانه ای قرآنی بیان کرد: در این برنامه قرآنی با استفاده از یکی از بهترین مدرسان جوان حفظ قرآن کریم که دارای افتخارات ملی و بین المللی است سعی شده با روش جدید و ابداع رویکردهای جدید رسانه ای و آموزشی برنامه ای سطح بالا و ویژه مخاطب امروز تولید شود.

وی در تشریح بخش های مختلف  این برنامه نیز گفت: از جمله ابداعات این برنامه می توان به پخش فیلم و تصوایر مرتبط به آیه های تلاوت شده اشاره کرد؛ این روش باعث افزایش جذابیت های رسانه ای برنامه و همچنین تقویت حافظه تصویری و شنوایی مخاطبان است، زیرا وقتی آیه قرآن به همراه المان های تصویری و فیلم و... پخش می شود ذهن مخاطب نیز آیه را به همراه تصویر در ذهن خود ثبت می کند.

وی اظهارکرد: در ابتدا یک طرح بحث انجام و وقتی توضیح آیه ارائه می‌شود متناسب با آن آیه یک قطعه فیلم یا آثار هنری گرافیکی که باعث ارتقا فهم ذهنی نسبت به مفهوم آیه باشد به مخاطب عرضه می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بازخوردهای گسترده و مثبت مخاطبان برنامه مدرسه حفظ یادآورشد: بازخوردهای مناسبی از این برنامه که شب ها از شبکه قرآن سیما پخش می شود منعکس می شود که این نشان دهنده موفقیت نسبی این برنامه بوده است و امیدواریم که در ادامه نیز با همین روش بتوانیم کار را به اتمام برسانیم.

وی با ذکر این مطلب که در حال حاضر ۱۵ قسمت از مدرسه حفظ از شبکه قرآن پخش شده است، یادآورشد: این برنامه به سفارش سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد ملی حفظ قرآن کلید خورده است به همت خانواده هنری عقیق تولید می‌شود و تا کنون ۴۰ قسمت آن ساخته شده است.

به گفته تهیه کننده این برنامه، برنامه مدرسه حفظ هرشب ساعت ۲۰ از شبکه قرآن پخش و در ساعت ۸:۳۰ صبح نیز تکرار آن از همین شبکه پخش می‌شود و قرار است این برنامه از شبکه‌هایی چون پویا و آموزش نیز پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha