پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشجویان مسلمان در نیویورک کمپین نماز تشکیل دادند

حوزه/ دانشجویان مسلمان دو کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیا، از دانشگاه های شناخته شده و معروف در شهر نیویورک، کمپین ویدئویی جدیدی با هشتک «بگذارید نماز بخوانیم» راه اندازی کرده و خواستار نمازخانه های بهتری برای همکلاسی های مسلمان شان شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشجویان مسلمان کالج بارنارد و دانشگاه کلبمیا در شهر نیویورک، کمپین ویدئویی جدیدی تشکیل داده و با شعار هشتک «بگذارید نماز بخوانیم» از مدیریت دانشگاه خواسته اند برایشان نمازخانه های بهتری درنظر گرفته شود.

انجمن اسلامی این دانشگاه های شناخته شده در نیویورک کمپین ویدئویی جدیدی راه انداخته که برای بهبود فضای نمازخانه در هر دو دانشگاه کلمبیا و بارنارد تبلیغ می کند.

گفته می شود در حال حاضر 4 نمازخانه برای دانشجویان مسلمان در این دانشگاه ها وجود دارد که یکی از آن ها اتاقی در زیرزمین، دیگری در یک سالن مسکونی شهری می باشد. نمازخانه دیگر در سالن میل بانک و دیگری یک راهرو باز است که با اتاق یوگا در طبقه چهارم یک مرکز در محوطه دانشگاه مشترک است. با این حال دانشجویان مسلمان کمتر از این نمازخانه ها استفاده کرده و معتقدند که فقدان توجه و احترام به مراکز مذهبی حس حقارت را در آن ها ایجاد می کند.

یلیس سزگین دانشجوی 21 ساله انجمن دانشجویی، نماینده خدمات غذایی و ناهارخوری در بارنارد درخصوص نمازخانه میل بانک که در زیر زمین قرار گرفته، گفت: اینجا جایی نیست که یک دانشجو بخواهد وارد آن شود. یک جای خطرناک و مضر برای سلامتی است. این طبقه به نظر می رسد که یک بار جارو نخورده باشد و قرآن ها داخل کمدهای خاک آلود انداخته شده اند. در یکی از کمدها یک جعبه پر از شیشه شکسته مشاهده کردم.

میکائیل حسن علی معاون دبیرانجمن اسلامی نیز می گوید: نمازخانه بانوان در ایرل بسیار کوچک و محدود بوده و نیاز است که فضای نماز برابر به زنان و مردان اختصاص داده شود.

گفتنی است دیگر نمازخانه ها نیز مشکلات مختلفی دارند. ساعت های باز بودن آن ها محدود بوده و دسترسی به آن ها نیاز به داشتن کلید دارد. یکی دیگر از نمازخانه ها نیز با گروه دیگری همراه شده که مشروبات الکلی در آن نگهداری می شوند. برگزاری مراسم یوگا در نمازخانه از دیگر مشکلات دانشجویان مسلمان اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha