جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید استفاده درست و محاسبه‌شده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار همه افراد به‌ویژه فعالان فرهنگی باشد تا از لغزش‌های احتمالی در این مسیر پیشگیری و جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، امروز در نشست بررسی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی که با حضور رئیس پلیس امنیت عمومی استان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در زندگی امروزی، اظهار کرد: در عصر فعلی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از اسم و عنوان خود فراتر رفته و به واقعیتی انکارناپذیر بدل شده‌اند.

وی افزود: درواقع همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند امروز فضای مجازی از فضای حقیقی زندگی ما چند برابر پررنگ‌تر شده و برخی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفس می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: زندگی بعضی از افراد به‌صورت کلی در فضای مجازی بوده و روزانه وقت اعظم خود را به سیر در فضای مجازی و فعالیت اقتصادی، فرهنگی و ... در این فضای سپری می‌کنند.

وی با تأکید بر استفاده درست از فرصت فضای مجازی، اظهار کرد: نمی‌توان استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت کلی منع کرد بلکه باید افراد به سمت استفاده درست از این فضاها سوق داد.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم درزمینهٔ استفاده مناسب از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تمثیلی به‌جا فرمودند: «اینجا لغزشگاه است، هیچ‌کس نمی‌گوید آقا جاده نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جاده‌ای لازم دارید، خیلی خب، جاده بکش، جادهٔ اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه لازم را بکنید. ما نمی‌گوییم این راه را ببندید؛ نه اینکه بی‌عقلی است… از این استفاده کنید منتها استفاده درست».

وی افزود: بر این اساس باید استفاده درست و محاسبه‌شده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار همه افراد به‌ویژه فعالان فرهنگی باشد تا از لغزش‌های احتمالی در این مسیر پیشگیری و جلوگیری شود.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: فضای مجازی همچون چاقوی تیز و برنده‌ای است که هم می‌توان از آن استفاده درست و به‌جا داشت و هم امکان استفاده از آن در جرم و جنایت وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha