جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ درس خارج آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه / حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفتند: اگر خدای ناکرده ما با این سرمایه‌ها نتوانیم کشورمان را اداره کنیم معلوم می شود خیلی محروم هستیم،‌پس این راه باز است تا هم این کشور را از هر نظر تأمین و دنیا و آخرت را تأمین کنیم و هم دیگران را به عظمت این نظام و انقلاب آشنا نماییم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس خارج فقه امروز خود با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی بیان داشتند: در آستانه اربعین وجود مبارک حضرت سیدالشهداء هستیم، امیدواریم زائرانی که از نزدیک موفق به زیارت هستید، با زیارت مقبول و دعای مستجاب برگردید و از خداوند بخواهید به برکت ذات مقدس سید الشهداء و اهل بیت(علیهم السلام)، نظام ما و رهبر ما و مملکت ما از هر خطری محفوظ باشد.

معظم له ادامه دادند: مرحوم کلینی(رضوان الله تعالی علیه) این روایت نورانی را از خود حضرت امیر(ع) نقل می‌کند که حضرت فرمود: «مَا لِلَّهِ آیةٌ أَكْبَرُ مِنِّی»؛[1] از من آیت و بزرگ‌تر در عالم احدی نیست، خیلی حرف است! و می‌دانید که ائمه بالاخره یک نور هستند، قبل از خلقت آسمان و زمین نور آنها خلق شد: «بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ یخْتِم‏»، درست است که در چهارده قسمت هر کدام یک برنامه خاصی دارند، ولی بالاخره از آن جهت که نور واحدند یک حکم واحدی دارند،

ایشان تصریح داشتند: اربعین یعنی زیارت یک چنین کسانی که از اینها در عالم کسی بزرگ‌تر نیست. ببینید در عالم این همه سلاطین آمدند و رفتند، قدرت هم دست اینها بود با این وجود یک تکه خاک به نام اینها نیست اما اینکه زینب کبری(سلام الله علیها) قسم خورد و فرمود قسم به خدا ما زنده‌ایم! همین است. کل عالم را اینها گرفتند با شوق. با شوق! . این آیت الهی نیست؟ کسی به این خادمان زوار اربعین نگفته بیا کفش این زوّار را واکس بزن یا فلان کار را بکن، این شخص با اراده و شوق خودش اینکار را می کند! پس این یک امر ماندنی است، اگر خدای ناکرده ما با این سرمایه‌ها نتوانیم کشورمان را اداره کنیم معلوم می شود خیلی محروم هستیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید داشتند: پس این راه باز است تا هم این کشور را از هر نظر تأمین و دنیا و آخرت را تأمین کنیم و هم دیگران را به عظمت این نظام و انقلاب آشنا نماییم که امیدواریم ذات اقدس الهی این زائرانی که با این وضع می‌روند، از هر سو که آمدند و رفتند و می‌روند، مشمول دعای ویژه ولی عصر قرار بدهد و صحیح و سالم با زیارت و اعمال مقبول و دعای مستجاب از این سفر برگردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha