جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​انجمن زنان مسلمان در آفریقای جنوبی، آگاهی رسانی می کنند

حوزه/ در حالی که ۳۰ اکتبر، روز «حجاب صورتی» نام گرفته است، زنان مسلمان کیپ تاون در آفریقای جنوبی گردهم جمع می شوند تا در زمینه «سرطان سینه» آگاهی رسانی انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، در بزرگداشت روز بین المللی «حجاب صورتی» که ابتکاری برای افزایش آگاهی در رابطه با «سرطان سینه» است، انجمن زنان مسلمان در شورای قضایی مسلمانان کیپ تاون در آفریقای جنوبی امروز میزبان گردهمایی خانوادگی در طبیعت برای افزایش بیداری در رابطه با سرطان سینه هستند.

در این روز زنان مسلمان قصد دارند کلیشه هایی را که پیرامون گفتمان درباره سرطان  وجود دارند را از میان بردارند.

این کمپین توسط حمیرا جاستا که خاله اش به سرطان پستان مبتلا بوده ولی به خاطر خجالت و شرم درباره آن صحبت نکرده تشکیل شده است.

معلومه خدیجه پتل عالیه سرپرست انجمن زنان مسلمان در این باره می گوید: امسال می خواستیم برنامه را به طبیعت بیاوریم. پیامی که گروه خواهران ما به ارمغان می آورند این است که اگر یکی از عزیزان ما به سرطان پستان مبتلا شد، هیچ شرمی در آن وجود ندارد و پیام دوم این است که سرطان حکم مرگ نیست و امکان درمان آن وجود دارد.

پتل عالیه افزود: بنابراین آگاهی رسانی درباره نشانه ها و علائم ابتلا به سرطان پستان در میان زنان بسیارمهم است و آن ها باید خودشان بتوانند تشخیص دهند که این یکی از دلایل اصلی تشکیل کمپین ماست.

در حالی که روز رسمی و بین المللی «حجاب صورتی» 30 اکتبر می باشد، انجمن زنان در این کشور آفریقایی تصمیم گرفتند نشست را یک هفته زودتر آغاز کنند، زیرا برنامه های زیادی در این رابطه وجود دارد.

گفتنی است ماه اکتبر، ماه بین المللی «آگاهی رسانی درباره سرطان پستان» نام گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha