پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ حدود ۱۰۰ نفر از عاشقان امام حسین(ع) برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در موکب مشترک علی بن جعفر(ع) استان قم و موکب حضرت علی‌اصغر(ع) استان مازندران حضور داشته و که این اقدام سبب ایجاد انس و برادری بین این مجموعه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل حسینی مقدم ضمن بازدید از موکب علی بن جعفر(ع) استان قم مستقر در شهر مقدس سامرا، اظهار داشت: اداره کل اوقاف استان قم چندین سال در مرز مهران به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کرد که امسال با عنایت رئیس سازمان اوقاف مقرر شد تا موکب استان قم در شهر سامرا برپا شود.

وی با بیان اینکه امسال توفیق خدمت به زوار حسینی توسط خادمان امامزاده علی بن جعفر(ع) در موکب انجام خواهد شد، ابراز کرد: امسال موکب علی بن جعفر(ع) استان قم همراه با موکب حضرت علی‌اصغر(ع) در مکانی مشترک برپا شده و در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: حدود 100 نفر از عاشقان امام حسین(ع) برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در موکب مشترک علی بن جعفر(ع) استان قم و موکب حضرت علی‌اصغر(ع) استان مازندران حضور داشته و که این اقدام سبب ایجاد انس و برادری بین این مجموعه‌ها شده است.

وی با اشاره به اهمیت برپایی مواکب در شهر سامرا تصریح کرد: برپایی موکب در شهر سامرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حجم خدمت‌رسانی به زائران در این شهر بسیار پایین‌تر از شهرهای دیگر و مسیرهای پیاده‌روی است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با تأکید بر اینکه وفور پذیرایی در مسیرهای پیاده‌روی بسیار بوده ولی تعداد مواکب در شهر سامرا بسیار اندک و با محدودیت روبرو است، عنوان کرد: به علت کم بودن مواکب در سامرا، پذیرایی‌ها از زوار به بهترین شکل بوده و خداروشکر دوریختی هم ندارد

وی با تقدیر از عوامل برپایی موکب حضرت علی بن جعفر(ع) در شهر سامرا اظهار داشت: توفیق خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) در شهر سامرا قطعاً با مشکلاتی روبرو خواهد بود که ان شاءلله با همت مضاعف بتوان از کمبودها در این شهر مقدس بکاهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha