جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باغی با صدها گل و گیاه در مسجد، شیوه امام جماعت برای جذب کودکان

حوزه/ یک امام جماعت در استان نوشهر در ترکیه، باغستانی از بیش از ۳۰۰ گلدان داخل مسجد ایجاد کرده و هر یک از کودکان شهر را مسئول نگهداری یکی از آن ها کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک امام جماعت در استان نوشهر در ترکیه در اقدامی ابتکاری، باغی از گیاهان را در مسجد نگهداری کرده و کودکان را مسئولیت نگهداری از صدها گلدان گل و گیاه کرده است.

تلاش های این امام جماعت برای پرورش گیاهان در داخل مسجدی در استان نوشهر در مرکز ترکیه که مسبب جذب بسیاری از کودکان به مسجد شده، تحسین بسیاری را برانگیخته است.

این مسجد به لطف تلاش های احمد ایدیمیر، امام جماعتی که نخستین بار در سال 1992 به امامت آن برگزیده شد، هم اکنون محل نگهداری بیش از 300 گلدان گل و گیاه از جمله درختان لیمو و زیتون می باشد.

ایدیمیر در این باره می گوید: من نخستین بار در سال 1995 شروع به پرورش دادن گیاهان در داخل مسجد کردم و نمازگزاران نیز این کار را دوست داشتند. سپس به این فکر افتادم که چگونه می توانم کودکان محلی را جذب مسجد کنم. بنابراین وظیفه و مسئولیت نگهدرای هر درخت را به یک کودک سپردم و نام آن ها را روی گلدان گل ها نوشتم. کودکان ما به گیاهانی که به آن ها سپرده شده، آب می دهند و از آن ها نگهداری می کنند. به این شکل ما به بچه ها می آموزیم که عاشق گل ها باشند و مسجد را نیز دوست داشته باشند.

وی افزود: آن هایی که برای نخستین بار به مسجد ما می آیند می گویند که باغستانی مشابه ما را هیچ کجا ندیده اند.

وی پس از نماز صبح نخستین کاری که انجام می دهد، رسیدگی به گل ها و گیاهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha