جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه کامیاران

حوزه/ امام جمعه کامیاران گفت: یکی از مهمترین راه های برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی  به کار بردن نسخه اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی جبهه ای اقتصادی در مقابل دشمنان این نظام است که توسط رهبری ترسیم شده است، لذا باید در عملیاتی کردن این مهم از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی اشرف باباییان صبح امروز در جمع فعالان مذهبی و متولیان موکب ها و ایستگاه های صلواتی در شهر کامیاران اظهار داشت: اربعین حسینی حرکتی نوین در جهان اسلام می باشد که تمام توجهات را به خود جلب کرده است.

امام جمعه کامیاران ادامه داد: اجتماع میلیونی اربعین در این سالها، پیام های بسیاری برای مخالفان امت اسلام مخابره کرده است و همین امر باعث ایجاد حساسیت در جبهه نفاق شده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام و نهضت و مکتب کربلا مختص به مذهب یا دین ویژه ای نیست، گفت: حرکت اسطوره ای امام حسین(علیه السلام) در مقابل سپاه کفر برای هر آزاده مردی نماد آزادگی و شیرمردی است، به همین جهت حرکت و مکتب امام حسین را نمی توان متخص به یک دین یا مذهب خاص خلاصه کرد.

حجت الاسلام باباییان با اشاره به اینکه امسال اربعین حسینی با یوم الله 13 آبان ماه تقارن خاصی با هم پیدا کرده اند، اظهار داشت: امسال اجتماع بزرگ اربعین و یوم الله 13 آبان به نوعی با هم تلاقی پیدا کرده اند و هفته ای حماسی در کشور به وجود آورده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) زنگ هشداری برای کسانی است که زندگی با ذلت را بر مرگ با عزت ترجیح می دهند، افزود: امام حسین علیه السلام علیرغم اینکه از سرنوشت خود و اهل بیتش به خوبی مطلع بود قدم در مسیر نهضتی ماندگار در تاریخ بشریت قرار داد.

امام جمعه کامیاران در ادامه با اشاره به اینکه خدمت و پذیرایی از زوار حسینی در شهر خود کمتر از زیارت کربلا و مرقد امام حسین علیه السلام نیست، عنوان کرد: امروز باید کسانی در شهرهایشان باشند تا از زوار امام حسین علیه السلام و اربعین پذیرایی کنند و امسال این افتخار نصیب شما شده است.

حجت الاسلام باباییان در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه برخی از مشکلات معیشتی در جامعه فشارهایی بر اقشار مردم وارد آورده است، گفت: چندین عامل امروزه دست به دست هم داده اند تا وضعیت اقتصادی مردم زیر فشار باشد، لذا برای برون رفت از این وضعیت، همه مسئولان و مدیران اقتصادی باید وارد میدان جهاد شوند و در کار خود هیچ وقت اهمال کاری نکنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از مهمترین راه های برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی  به کار بردن نسخه اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی جبهه ای اقتصادی در مقابل دشمنان این نظام است که توسط رهبری برای ترسیم شده است، لذا باید در عملیاتی کردن این مهم از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

امام جمعه کامیاران ادامه داد: خداوند متعال در آیه 139 سوره آل عمران به صورت مستقیم به اقتصاد مقاومتی اشاره کرده، خداوند در این آیه می فرمایند: « مومنان نباید سست و غمگین شوند زیرا آنها اگر ایمان داشته باشند، قطعا پیروز خواهند شد». تفسیر این آیه این است که با استفاده و اتکا به توان داخلی مومنان می توانند بر هر مشکلی فائق آیند که در اینجا منظور از اتکا به توان داخلی همان اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام خامنه ای است.

وی تصریح کرد: این آیه پیامی امیدبخش در بحث اقتصاد مقاومتی است، زیرا اتکای به خدا و عدم ‌اتکا به آمریکا و دشمنان ‌امت، میتواند ما را در هر صورت به پیروزی برساند و این حس‌کم ‌بینی در مقابل بیگانگان اجازه شکل گیری اقتصاد‌ مقاومتی را نمیدهد.

حجت الاسلام باباییان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه معدودی از بازاریان از شرایط موجود سواستفاده می کنند و اقدام به انبار و احتکار کالاهای اساسی ملت به امید گران شدن آن می نمایند، گفت: مسئله احتکار در دین اسلام و دیگر ادیان الهی پدیده ای بسیار زشت و گناهی نابخشودنی معرفی شده و در دین اسلام نیز در مذمت احتکار احادیث بسیاری از رسول خدا(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha