جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ برپایی موکب های اربعین حسینی در کردستان

حوزه/ مسئول موکب«تشنه لب کربلا» سنندج: گفت: موکب تشنه لب کربلا از اول مهرماه برپا شده است و به طور متوسط روزانه از ۲ تا ۳ هزار زائر امام حسین علیه السلام پذیرایی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حسین خوش اقبال؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، بعدازظهر امروز از موکب «تشنه لب کربلا» در خروجی شهر سنندج بازدید و با مسئول این موکب دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار خوش اقبال با اشاره به شخصیت منحصر بفرد امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین علیه السلام متعلق به همه آزادیخواهان جهان است و اهل سنت و اهل تشیع به وجود چنین شخصیتی در دینشان افتخار می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: یکی از زیبایی های اربعین امسال در استان کردستان، حضور برادران اهل سنت و اهل تشیع در کنار همدیگر برای خدمتگزاری به زوار امام حسین علیه السلام می باشد.

خوش اقبال ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز عاشورا و اربعین حسینی این است که تاریخ مصرف ندارد و برای تمام ادوار زندگی بشر قابل تکرار می باشد.

در ادامه این دیدار، سامان میرزایی؛ مدیر موکب «تشنه لب کربلا» نیز اظهار داشت: امسال به صورت شبانه روز بیش از 30 نفر از خادمان امام حسین علیه السلام در این موکب به زوار حسینی خدمت ارائه می دهند که باید گفت بیشتر این خادمان از مردم اهل سنت این استان می باشند.

میرزایی با اشاره به اینکه این موکب روزانه پذیرای زوار بسیاری از استانهای کردستان، زنجان، تبریز، ارومیه و اردبیل می باشد، افزود: موکب تشنه لب کربلا از اول مهرماه برپا شده است و به طور متوسط روزانه از 2 تا 3 هزار زائر امام حسین علیه السلام پذیرایی می کند.

وی ادامه داد: موکب تشنه لب کربلا به زوار حسینی خدماتی از قبل غذا، محل اسکان، نمازخانه، خدمات پزشکی و درمانی و... ارائه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha