جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که موفقیت در حوزه نیازمند تلاش و ممارست شبانه روزی است، گفت: بدون تلاش و برنامه ریزی نمی توان به پیشرفت و تعالی در حوزه امید وار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه امام صادق(ع) قائمشهر بر ضرورت انس بیشتر طلاب با کلام الهی تأکید کرد و گفت: طلبه نباید لحظه ای از قرآن دور باشد.

وی با بیان این که آینده روشن یک طلبه به مأنوس شدن او با کلام الهی وابسته است، افزود: طلبه ای که از قرآن دور باشد نمی تواند در حوزه رشد علمی و اخلاقی مناسبی داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت مطالعه سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی از سوی طلاب جوان تأکید کرد و گفت: امروز طلاب ما برای حرکت در مسیر صحیح نیازمند الگوهای مطمئنی هستند که سیره علمای بزرگ حوزه می تواند بهترین راهنما برای مسیر حرکت طلاب باشد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی و هدفگذاری از سوی طلاب، این دو موضوع را جزء مسائل مهم دوران تحصیلی طلاب عنوان کرد و افزود: طلبه بدون برنامه ریزی و داشتن هدف نمی تواند به پیشرفت های قابل توجه در حوزه  دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه برای موفقیت باید خلوص نیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: نیت یک طلبه در ورود به حوزه باید تنها برای رضای الهی و عمل به تکلیف باشد.

وی با بیان این که اگر هدف ما در ورود به حوزه چیزی غیر از تحصیل، تهذیب و تبلیغ باشد از عنایت و رحمت خداوند متعال محروم خواهیم ماند، تصریح کرد: در همان ابتدای ورود به حوزه باید نیت خود را خالص کنیم و برای خدا و رضای او گام برداریم تا مورد رحمت پروردگار قرار گیریم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حوزه دارای یک سری ویژگی ها و شاخصه های مهم علمی است که در سایر مراکز علمی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طلبه برای موفقیت باید در جهت حفظ این شاخصه های مهم گام بردارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که موفقیت در حوزه نیازمند تلاش و ممارست شبانه روزی است، بیان داشت: بدون تلاش و برنامه ریزی نمی توان به پیشرفت و تعالی در حوزه امید وار بود.

حجت الاسلام طبرسی همچنین بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از دروس اخلاق حوزه تأکید کرد و گفت: بهره مندی از مفاهیم و نکات اخلاقی که اساتید اخلاق در مدارس علمیه عنوان می کنند یک چراغ راهی برای حرکت به سوی موفقیت است که باید به آن توجه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha