جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ «در روایت از پیامبر(ص) نقل شده هر کسی حسینم را زیارت کند، خدای متعال ثواب یک حج بلکه ۹۰ حج ازحج های من پیامبر(ص) را در پرونده او نقل می کند».

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام غلامرضا توکلی پیش از ظهر امروز در اربعین حسینی که با حضور حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع تقلید و عزادارن حسینی در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفت: در طول تاریخ انسانهایی پیدا شدند که با پولهای زیادی که گرفتند برای افرادی که اصلا جایگاه و ارزشی نداشتند، فضیلت و بزرگی درست کردند و دادند.

سخنران این مراسم افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص)، افرادی قانونی را تصویب کردند و آن قانون این بود برای ازبین بردن فضیلت، نام و آثار حضرت علی(ع) همه تلاش شان را بکار گیرند و این کار را کردند، ولی خدای متعال ارده کرد، آثار و فضائل اهل بیت(ع) از بین نرود این نور خاموش نشود.

وی عنوان کرد: بالاتر این که این فضائل اهل بیت(ع) بدست دشمنان برای مردم برملا شد. نمونه ای از قضیه این است، زمانی که بدن مطهر امام حسن(ع) را وارد مدینه کردند، اولین تیر را همسر پیامبر(ص) زد و وقتی این زن زد، دیگران گفتند وقتی این آدم زده، چرا ما نزنیم.

حجت الاسلام توکلی گفت:این همسر پیامبر(ص) با این همه حسادت، روایتی را از پیامبر(ص) درمورد عظمت امام حسین(ع) نقل کرده است. در محضر پیامبر(ص) بودم، امام حسین(ع) خردسال بود پیش ایشان آمدند و پیامبر(ص) گلو و زیر گلو رامی بوسیدند؛ و می فرمودند، افرادی به ظاهر مسلمان خون فرزندم حسینم را می ریزند.

سخنران این مراسم افزود: اما در روایت از پیامبر(ص) نقل شده هر کسی حسینم را زیارت کند، خدای متعال ثواب یک حج از حج های من پیامبر(ص) را در پرونده او ثبت می کند.

حجت الاسلام توکلی گفت: همسر پیامبر(ص)سؤال می کند، یا رسول الله یک حج، بعد پیامبر(ص) فرمود دو تا، تا رسید به اینجا که پیامبر(ص) فرمودند 90 حج من پیامبر(ص) را به زائرین قبر فرزندم حسین(ع) ثبت خواهد شد.

سخنران این مراسم افزود: در مثل امروزی جابر و بعضی از بنی هاشم و رجال به کربلای می آیند، جابر غسل می کند و خودش روی قبر حضرت می اندازد، آن قدر گریه می کند که غش می کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha