جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری اربعین حسینی در بیوت مراجع و علما

حوزه/ این روز ها حتی شاهد این قضیه هستیم که عظمت اربعین از قاب تصویر رسانه های بیگانه برای جهانیان منتشر می شود و نمی توانند حرکت کوچکترین زائری اربعینی حسینی که تنها یک و نیم سالش است، در حالی که سر راه زائرین حسینی نشسته و به آنها غذا تعارف می کند، به سادگی بگذرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امروز به رسم دیرینه، جاماندگان راهپیمایی اربعین، برای گرامیداشت این روز، عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیه الاعظم(عج)، همراهی با عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و پیمان بستن با حضرت ابی عبد الله(ع) با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی به مساجد، تکایا، امام زاده گان می روند.

این مراسم اما در قم و شهر کریمه حضرت فاطمه معصومه(س) با حال و هوای خاصی همراه است.

در ساعات ابتدایی صبح مراسم اربعین بازماندگان اربعین حسینی هر ساله در قم و با حضور مردم عزادار حسینی در بیوت مراجع تقلید و علما، حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، سبحانی و حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیت الله علوی بروجردی شروع می شود.

بعد عزاداران با راه اندازی دسته جات سینه زنی، با حضور در حرم حضرت بی بی فاطمه معصومه(س) به این بانوا تسلیت می گویند.

امروز در گوشه و کنار این شهر، پیر و جوان حتی بچه های خردسال با پوشیدن پیراهن سیاه و با دستی زنجیر، علم آمده بودند تا بار دیگر نشان دهند هنوز حضرت ابی عبد الله تنها نیست.

آمده بودند تا با شعار« هیهات منا الذله»، «لبیک یا حسین»، بگویند، اگر چه در کربلا نیستیم اما امروز عهد می بندیم لحظه ای از آرمانهای قیامت جدا نشویم.

آمده بودند بگویند ما با زینب تو پیمان می بندیم ادامه دهنده راه شما اهل بیت(ع) باشیم.

 محمد حسن خردسال 6 ساله در حالی که پیشانی بند «یا حسین(ع)» را بر پیشانی بسته و  دست در دست پدر گذاشته بود، آمده بود تا بگوید لبیک یا علی اصغر(ع).

علی آقا پدر این خردسال می گوید:امسال خیلی تلاش کردم، تا به اربعین بروم، ولی بهر دری زدم،  نتوانستم، مشکلاتم را رفع کنم تا به کربلا بروم،  ولی امروز با این فرزند خردسال آمدم تا از غافله اربعین حسینی عقب نمانم.

آقای احمدی نانوا درحالی که چفیه سیاه به گردن انداخته به جای خیره شد، رفتم جلو بعد از احول پرسی، هنوز صحبت را شروع نکرده، تنها با آوردن نام کربلا، بغض گلویش ترکید، بعد آهی و اشکی.

می گفت: نشد که نشد امسال کربلا برم. دیشب حالم خوب نبود، ولی هر طوری بود امروز خودم به این جمعیت رسانم. باید رفت تا به قافله سالار کربلا رسید ولی چه کنم، امسال از کاروان کربلا جا ماندم. شاید سال دیگر.

اما این همه ماجرا نبود، امسال رادیو بی بی سی، رادیو فردا و حتی صدای امریکا هم نتوانستند از عظمت راهپیمایی اربعین غافل شوند تا جای که به نقل این رسانه می خوانیم« حضور نزدیک به یک و نیم میلیون زائر ایرانی در کربلا، مراسم اربعین را به نمایش قدرت شیعیان در عراق و خاورمیانه تبدیل کرده است».

و باز از سوی همین رسانه ها نقل شده است«  در پنج سال گذشته و در پی خروج نیروهای امریکایی از عراق، شمار ایرانی هایی که برای شرکت در مراسم اربعین و حضور در آیین پیاده روی بین نجف وکربلا حاضر یافتند، افزایش یافته است».

« چند روز گذشته همه راه‌ها به کربلا ختم شده. میلیونها نفر پیاده به سمت این شهر عراق راه افتاده‌اند تا در روز اربعین حاضر شوند».

«چند روز گذشته همه راه‌ها به کربلا ختم شده. میلیونها نفر پیاده به سمت این شهر عراق راه افتاده‌اندتا در روز اربعین حاضر شوند».

این سخنان تنها بخشی از حرفهای این رسانه ها در مورد حضور مردم مسلمان ایران و سایر مردم آزادی خواه و مسلمان در کربلای معلی است.

اما این در حالی است رسانه های بیگانه در این مدت، همه تلاش خود را بکار گرفتند تا نگذارند بزرگترین رخداد راهپیمایی مردمی در جهان رسانه ای شود.

 این رسانه ها دو هفته اخیر با بزک کردن قتل «جمال خاشقجی» نویسنده و تحلیلگر منتقد سعودی ونویسنده روزنامه واشنگتن‌پست و ارسال بمب های پستی به محل کار رئیس جمهوری سابق امریکا به دنبال این بودند، تا همه توجه مردم دنیا به مرگ خبرنگار و امریکا جلب شود.

ولی این درحالی است که سلطه طلبان و جبهه استکبار هنوز این جمله مهم و اعتقادی شیعه که« اگر خدا نخواهد نورش خاموش شود، هرگز خاموش نمی شود»، را نفهمیدند ویا درک نکردند و یا به قول اندیشمندان خود را به کری و نفهمی زدند.

این روز ها حتی شاهد این قضیه هستیم که عظمت اربعین از قاب تصویر همین رسانه های بیگانه برای جهانیان منتشر می شود و نمی توانند حرکت کوچکترین زائری اربعینی حسینی که تنها 1 و نیم سالش است، در حالی که سر راه زائرین حسینی نشسته و به آنها غذا تعارف می کند، نشان ندهند. این همان عظمت اربعین حسینی است که در قلب دشمن جاذبه ایجاد کرده و این جاذبه وعشق نمی گذارد از این تصاویر و ده ها تصاویر که نشان از عشق و دلباختگی و دلداگی  مسلمانان ایرانی  و غیر ایرانی با وجود همه خطرات داعش و داعشی به مولایشان است، بگذرند.

براساس آخرین آمار بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق ویزا گرفته‌اند و با وجود همه سختیها اما حضور در اربعین در کربلا اهمیت ویژه ای یافته است.

تهیه و تنظیم: قربان اسلامی نژاد

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha