جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی

حوزه/ حضرت زینب(س) بعد از قیام عاشورا به درستی به تبیین اهداف قیام پرداخت و با تدبیر و عقلانیت برنامه های یزید را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی پیش از ظهر امروز در مراسم دهه سوم ماه صفر که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به فضیلت اربعین در آیات و روایات گفت: موضوع اعداد بحث گسترده قرآنی است و مکرر به آن پرداخته شده است.

سخنران این مراسم افزود: قرآن حتی به فرد و زوج بودن اعداد هم اشاره کرده است و  نمونه ای از آن سوره فجر که  مشهور به  سوره امام حسین(ع) است.

وی عنوان کرد: در بین اعداد، 100 و هزار در کمالیت و تمامیت مورد دقت و نظر است. اگر سخن از عدد 100 و هزار است چون عدد کامل است و نمونه آن هزار لیله است.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی بابیان اینکه عدد اربعین هم عدد کامل است،بیان داشت: انسان در 40 سالگی به رشد عقلی می رسد،  در بعضی از روایات بهترین دوران بندگی را زمان جوانی تا قبل از سن 40 سالگی عنوان کرده اند. این مسئله نشان می دهد انسان باید قدرجوانی را بداند و از این سنین نهایت استفاده را ببرد.

وی بابیان اینکه اگر کسی 40 حدیث را حفظ کند و برای دیگران بیان کند، در روز قیامت فقیه مشهور می شود، افزود: این نشان دهنده اهمیت عدد اربعین و عمل به حدیث و روایات است.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی گفت: در مورد فقاهت و فقیه بودن انسانها در روز قیامت همه متفق القولند. این مسئله زمانی اهمیت ویژه پیدا می کند، انسان در عین حال که حافظ حدیثی می شود و برای دیگران نقل می کند، قبل از آن عامل به حدیث باشد.

سخنران این مراسم بابیان اینکه در اربعین و بعد از حادثه عاشورا بیش از همه چیز این عقیله بنی هاشم بود درخشید، گفت: این بانو  در عین حال که به رسالت یعنی تبیین اهداف قیام امام(ع) کمک زیادی کردند، بلکه نگذاشتند این خون به راحتی از بین برود و از همه مهمتر همه برنامه های یزید را خنثی کردند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha