پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 انصاری

حوزه/ حجت الاسلام انصاری گفت: یکی از راهکارهای مهم برای توسعه فرهنگ کتاب خوانی ارائه مناسب و در دسترس بودن کتاب است که در این مقوله برگزاری نمایشگاه کتاب رویداد مهمی است و می تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی انصاری، عصر امروز  در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی حفظ نهضت عاشورا، قلم کسانی است که این واقعه بزرگ را در طول تاریخ منتقل کردند و امروز علاقه به اهل بیت(علیهم السلام) در قالب پیاده روی اربعین اتفاق می‌افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از علاقه مندان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب اصفهان پس از یک وقفه سه ساله برگزار می‌شود و این نمایشگاه مطالبه تمامی اهالی فرهنگ و فرهنگ و دوستان این استان در طول چند سال گذشته بود.

وی با اشاره به واگذاری اجرای سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان به بخش خصوصی اظهار کرد: شرکت تعاونی ناشران استان اصفهان که علاقه مند و دلسوز حوزه نشر هستند برای برگزاری این نمایشگاه همت جدی گذاشتند و آن را به خوبی اجرا کردند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه برنامه‌های جنبی، مسابقات و کارگاه‌های مختلفی در حاشیه نمایشگاه کتاب اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال بیش از ۵۰ ناشر از استان اصفهان در این نمایشگاه شرکت کردند و بن‌های خرید کتاب نیز در این نمایشگاه به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در ۴ سالن اصلی نمایشگاه بین المللی استان اصفهان ۴۰۰ غرفه برپا شده و ۹۶ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب وارد شده و ۷۰۰ ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند که به دلیل حجم نمایشگاه امکان حضور همه آنها در اینجا میسر نشد.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای توسعه فرهنگ کتاب خوانی ارائه مناسب و در دسترس بودن کتاب است که در این مقوله برگزاری نمایشگاه کتاب رویداد مهمی است و می تواند پاسخگوی این نیاز باشد، نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان است

آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، حسین یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ۹ آبان برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha