پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نقش ویژه زنان در خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع)

حوزه/ در پیاده روی و برپایی مراسم اربعین پیر، جوان، زنان و کودکان در افراشتن پرچم امام حسین (علیه السلام) مشارکت داشته و در این راه از هم پیشی گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پیاده روی و برپایی مراسم اربعین پیر، جوان، زنان و کودکان در افراشتن پرچم امام حسین (علیه السلام) مشارکت داشته و مسابقه دادند.

زنان نیز در مراسم اربعین هم پا به پای مردان به زائران خدمت رسانی کردند؛ برخی از آنان با پیاده روی در مسیر کربلا فریاد "هیهات منّا الذلة" سردادند و با حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) همدردی کردند.

برخی دیگر خانه خود را به موکب حسینی تبدیل کرده و فرزندان خود را برای خدمت به زائران بسیج کردند و برخی در امور پزشکی و درمانی کمک رسانی کردند.

از این میان زنان دیگر در خیمه های تصحیح قرائت سوره حمد و آموزش تلاوت شرکت کرده و برای انتقال و پوشش خبری اجتماع جهانی اربعین وارد عمل شدند.

همچنین بانوان حسینی در کنار موکب ها و خیمه ها حضور یافته و زنان زائر را خانه خود برده، پذیرایی کرده و تا هنگام رفتن آنان بیدار ماندند، برخی دیگر تنور خانه خود را روشن کرده و با پختن نان و غذا از زائران پذیرایی کرده و تا زمانی که زائران در مسیر پیاده روی بودند، چشم بر هم نگذاشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha