جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تصریح بر اینکه همکاری کامل و لازم مسئولان کشوری در پدافند غیرعامل یک ضرورت است، گفت: راهبرد رهبر معظم انقلاب به ما می‌فهماند که بصیرت افزایی و هوشیار کردن مسئولان در پدافند غیرعامل یک رسالت پدافندی است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده و جمعی از معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن پشت محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (ع) برگزار شد، به جریان عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: برای اربعین 97 دشمن تلاش‌های زیادی را ترتیب داد تا بتواند مانع از شکل‌گیری عظمت این جریان شود تا جایی که از تغافل تعمدی رسانه‌ای نیز دریغ نکردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اقدامات گسترده دشمن علیه حماسه تاریخی اربعین را بی‌اثر توصیف کرد و گفت: حضور مؤمنان از ملیت‌های گوناگون و رشد جمعیتی امسال در این گردهمایی بزرگ مثال‌زدنی و عنایتی از سوی پروردگار عالم بود.

امام‌جمعه قم، اربعین را یک جریان تاریخ‌ساز مذهبی سیاسی توصیف کرد و گفت: اربعین حسینی سال 97 علیرغم دسیسه‌های گوناگون دشمن در جوهره خود با حقیقتی الهی ظاهر شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمانده و معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره کرد و ابراز داشت: نکته‌ای که رهبری معظم به آن تصریح فرمودند در تعیین مشی این سازمان بسیار تعیین‌کننده و مهم است. رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند «اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به‌طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل‌جبران قرار خواهد گرفت، بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف کشور چه بخش‌های نظامی و چه بخش‌های غیرنظامی، باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند.»

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تصریح بر این‌که اگر مدیران اهمیت پدافند غیرعامل را درک نکنند درواقع عکس‌العملی هم در تقابل با تهدید واقع نخواهد شد، گفت: راهبرد رهبر معظم انقلاب به ما می‌فهماند که بصیرت افزایی و هوشیار کردن مسئولان در پدافند غیرعامل یک رسالت پدافندی است.

امام‌جمعه قم به قدمت پدافند غیرعامل در تاریخ بشری اشاره کرد و ابراز داشت: تاریخ بشر اسنادی به همراه دارد که نشان از آشنایی او بااهمیت این مساله است، برای مثال دیوار چین و یا حتی حفر خندق از سوی نبی گرامی اسلام (ص) همه نشان از استراتژی بودن این مساله است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها مواجه برخی از مسئولان کشوری را نسبت به مفاهیم پدافندی بیگانه توصیف کرد و گفت: همکاری کامل و لازم مسئولان کشوری در مساله پدافند غیرعامل یک ضرورت است.

وی ادامه داد: اگر در همکاری مسئولان خلل و نقصانی داشته باشد کارآمد نخواهد بود و قوام پدافندی را محو خواهد کرد، بنابراین همکاری ناقص نقاط ضعف را نخواهد پوشاند و زمینه آسیب‌پذیری را تقویت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اصالت پدافند غیرعامل را حفظ کیان نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت شروع مراقبت و حراست از سوی خود ماست بر این اساس آیه شریفه می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ ای مؤمنان! اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را محکم و استوار می‌سازد.»

وی ادامه داد: خداوند متعال در این آیه شریفه فرموده است که مؤمنان آغازگر جریان حراست از حدود دین باشند خداوند متعال قطعاً یاری گر آنان است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در بخشی دیگر از سخنان خود به آیه 60 سوره انفال اشاره کرد و گفت: خداوند متعال دو قاعده استراتژیک پدافندی را به مؤمنان آموخته است چنانکه در این آیه شریفه فرموده است «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ؛ و در برابر آنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو [و نفرات و سازوبرگ جنگی] و اسبان ورزیده [برای جنگ] آماده کنید تا به‌وسیله آن‌ها دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنانی غیر ایشان را که نمی‌شناسید، ولی خدا آنان را می‌شناسد بترسانید؛ و هر چه درراه خدا هزینه کنید، پاداشش به‌طور کامل به شما داده می‌شود و مورد ستم قرار نخواهید گرفت.»

وی ادامه داد: خداوند متعال در عنوان «مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» مؤمنان را به تقویت روزافزون قوای نظامی تشویق کرده است تا جایی که در ادامه این آیه شریفه برای حراست از حدود جغرافیای اسلام فرموده است «وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ»؛ بنابراین خداوند متعال ایجاد رعب در قلوب دشمنان مبتنی بر رونمایی از قدرت نظامی جهان اسلام را یک الگوی پدافندی تعیین  فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شناخت «عَدُوَّ اللَّهِ؛ دشمنان خدا» را مقدمه شناخت «عَدُوَّكُمْ؛ دشمنان خود (امت اسلام)» توصیف کرد و گفت: دشمن واقعی را می‌توان با مطالعه دشمنان خدا شناخت؛ بر این اساس رونمایی از شهرک‌های موشکی الگوی پدافندی قرآن کریم است و آنان که دراین‌باره موضع می‌گیرند در حقیقت هویت و اصالت مفاهیم پدافندی را درک نمی‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پایان پدافند غیرعامل را از مواجهه سلیقه‌ای و جناحی (سیاسی) بر حذر داشت و گفت: مراقب باشید که در رفتارهای خود به رنگ‌های سیاسی و جناحی مبتلا نشوید؛ بنابراین ابتدا باید برای نصرت در جریان پدافند غیرعامل شناخت دقیق و صحیح از دشمنان خدا پیداکرده تا بتوانید دشمنان نظام را به‌درستی رصد کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha