جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله شاهینی استاد حوزه و دانشگاه

حوزه/حجت الاسلام شاهینی استاد حوزه و دانشگاه گفت: جهل و بی بصیرتی جامعه را به سقوط می کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گلستان، حجت الاسلام شاهینی، در ویژه مراسم سوگواری امام حسین(ع) در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها برگزار شد، با استناد به روایاتی پیرامون فضیلت زیارت اربعین و پیاده روی در این مسیر، بیان کرد: اگر کسی با معرفت کامل نسبت به امام حسین(علیه السلام) و افکار و اندیشه های ایشان و پیام و نهضت او مشرّف شود، خداوند آن زائر را در اعلی درجات علّیین قرار می دهد.

وی به نقل از کلام ارزشمند امام صادق(علیه السلام) خاطرنشان کرد: خداوند استجابت دعا را در حرم امام حسین(ع) قرار داده و ائمه معصومین(علیهم السلام) مردم را تشویق و ترغیب به زیارت حضرت و نیز زیارت اربعین می کردند.

استاد مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام و سیره امام حسین و نیز جلوگیری از فراموشی نهضت را به عنوان علت فضیلت عزاداری شهادت امام حسین(ع) معرفی کرد.  

حجت الاسلام شاهینی با اشاره به اهمیت برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در ملأ عام ابراز کرد: امام صادق(ع) دستور دادند در مراسم حج، در منا خیمه ای برای امام حسین(ع) برپاشود تا نام و قیام حضرت زنده بماند .

وی علت دیگر عزاداری شهادت امام حسین(ع) را مانور شیعه و مسلمین عنوان کرد و افزود : این مراسمات بیانگر عظمتی است که حرکت گروهی در این مسیر موضوعیت داشته و همین امر هدف تبدیل شدن به یک مانور است.

استاد دانشگاه با استناد به فرازهایی از زیارت اربعین خاطرنشان کرد: اصل وجود امام حسین(ع) دلیل و راهنما است و به هر حجتی، دلیل نمی گویند بلکه باید براساس حق باشد.

وی با توجه به اینکه جهل در مقابل علم نیست و نامیده شدن انسان بی عقل به جاهل، توضیح داد: بعضی افراد دارای علم نیستند اما بصیرت دارند و بالعکس برخی افراد عالم فاقد بصیرتند، در نتیجه اگر جهل و بی بصیرتی در جامعه ای شیوع پیدا کند به سقوط کشیده خواهد شد.

استاد حوزه ادامه داد: امام حسین(ع) مردمی که دچار حیرت و گمراهی شده بودند را از جهالت و جامعه را از سقوط نجات داد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha