شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فتاح

حوزه/ استاد حوزه بیان کرد: ائمه اطهار(ع) باوجود قدرت و شجاعت به خاطر دین خدا مظلومیت را تحمل کردند

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فتاح  شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا  و  با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد، امامت را تمامیت دین دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) به واسطه همین ویژگی ها تنها کسانی بودند که پس از پیامبر حق هدایت جامعه بشری را به عهده داشتند.

وی افزود: پس از مراتبی چون عصمت، امام(ع) دارای ویژگی های منحصر به فردی است که از جمله آنها می توان به فصاحت اشاره کرد؛همه ائمه دارای این ویژگی بودند، آن هم در جمعیت اعرابی که به فصاحت معروف بودند ولی فصاحت ائمه عالم گیر بود.

این محقق و پژوهشگر حوزه اظهارکرد: نمونه بارز آن، خطبه ای بود که امام سجاد(ع) در مقابل یزید بیان کردند؛ این خطبه به حدی جذاب و تاثیرگذار بود که باعث شد مردم شام به یزید متعرض شوند و حتی نماز جمعه یزید نیز خلوت شد.

وی گفت: ویژگی دیگری که امام(ع) باید داشته باشد سخاوت است که آنها را از بقیه مردم متمایز می کند؛ این سخاوت به حدی است که کسی را نمی توان با آنها مقایسه کرد؛ امام حسن(ع) چند بار کل مال خود را با فقرا تقسیم کردند؛ ایشان به حدی در این عرصه کریم بودند که باور آن برای بسیاری از مردم سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین فتاح اظهارکرد: شجاعت از دیگر خصایص امام است؛ همه ائمه ما دارای شجاعتی غیر قابل تصور بودند که در هر دوره ای به رغم همه فشارها هیچگاه در مقابل دشمنان سر خم نکردند.

استاد حوزه یادآورشد: مظلومیت بزرگ آن است که ائمه ما از جمله امام علی(ع) به رغم داشتن همه این خصایص به خاطر اسلام مجبور به سکوت و صبر شدند؛ اهل بیت(ع) بخاطر دنیا تلاش نمی کردند تا به هر قیمتی به حکومت برسند بلکه بخاطر خدا و دین تمام سختی ها را تحمل کردند.

گفتنی است: در این مراسم علاوه بر آیت الله العظمی جوادی آملی، آیت الله مقتدایی نیز و اساتید حوزه حضور داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha