شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: رويارويي و تقابل اسلام و شیطان بزرگ هنوز هم ادامه دارد و در بسیاری از کشورهای منطقه همچون عراق، افغانستان، سوریه، یمن و فلسطین، جنگ آشکار و پنهان بین جهان كفر و حق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر پیش ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به یوم الله 13 آبان، روز «استکبارستیزی» اظهار داشت: اگر چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه سال 57 دستان ابرقدرت های جهان به ویژه ایالات متحده از کشور ایران کاملا قطع شد، ولی دستانی پشت پرده در حال ملتهب کردن جامعه آن روز ایران بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: ایجاد جو ملتهب در جامعه و القای برخی شایعات به مردم باعث شده بود که در اوایل انقلاب ثابت و امنیت در کشور زیر سؤال برود که بعدا مشخص گردید که سرمنشا این برنامه های تخریبی جایی نیست جز سفارت آمریکا در تهران. به همین جهت، امام خميني(ره)، بيانات قاطعي عليه ابرقدرت‌ها و به ويژه آمريکا، ایراد فرمودند.

وي اضافه کرد: دانشجويان از دانشگاه‌هاي تهران، پلي‌تکنيک، صنعتي شريف، شهيد بهشتي و...گرد هم آمدند و در يک راهپيمايي تا سفارت آمريکا یا همان لانه جاسوسی، از ديوارهاي سفارت بالا رفته و عليرغم مقاومت محافظين، سفارت را به تصرف کامل درآوردند و پس از آن، با انتشار اسناد دخالت آمریکا پرده از توطئه های آمریکا علیه انقلاب ایران برداشتند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بسیاری از رازها را برملا ساخت، گفت: به واقع می توان گفت که با آگاهی و هوشیاری دانشجویان پیرو خط امام و ایجاد یک بسیج مردمی و دانشجویی در 13 آبان 1358 حضور آمریکا در ایران و توطئه‌هایی که بعد از انقلاب علیه مردم و دولت ادامه داشت، خنثی شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و دانش آموزان را انقلاب دوم ملت ایران نامید، افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که حضرت امام (ره) ارزش آن را بالاتر از انقلاب1357 می‌دانست، اهمیت بسزایی داشت، چرا که در انقلاب ۵۷ عوامل آمریکا از ایران گریختند اما در 13آبان 58 خود استکبار در چنگال عدالت اسلامی به دام افتاد و از کشور رانده شدند.

اين استاد حوزوی در ادامه سخنان با اشاره به اینکه ایجاد انقلاب اسلامی و مردمی ایران زمینه ساز تحولات سیاسی و فرهنگی بسیاری در کشور شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت الهی در ایران نه تنها موجب تغییرات سیاسی در ایران شد، بلکه در سایر کشورهای منطقه و جهان نیز تاثیرات خود را گذاشت و منافع آمریکا و غرب را به خطر انداخت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: آمریکایی ها که خود را بازنده این نبرد می دیدند، ساکت ننشستند و دست به هر توطئه ای برای ساقط کردن انقلاب نوپای جمهوری اسلامی زدند، ولی در این مسیر به هیچ موفقیتی دست نیافتند.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: البته باید اذعان کرد که رويارويي و تقابل اسلام و شیطان بزرگ هنوز هم ادامه دارد و در بسیاری از کشورهای منطقه همچون عراق، افغانستان، سوریه، یمن و فلسطین، جنگ آشکار و پنهان بین جهان كفر و حق وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha