جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه مسئولان نسبت به احداث، تکمیل و تجهیز کتابخانه ها اهتمام داشته باشند، گفت: کتابخانه مرکزی خرم آباد پس از ۱۷ سال از شروع ساخت تاکنون به بهره برداری نرسیده است و در این خصوص باید مسئولان این مطالبه فرهنگی و عمومی مردم را به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در نشستی با کارکنان کتابخانه های عمومی استان لرستان، در بیت نماینده ولی فقیه، با اشاره به اینکه پایه فرهنگ و تمدن هر جامعه ای به میزان مطالعه افراد آن جامعه بستگی دارد، بیان داشت: میزان پبشرفت هر جامعه در همه ابعاد و شاخصه ها به میزان سرانه مطالعه وابسته است، لذا برای پیشرفت و توسعه هر جامعه باید فرهنگ مطالعه و تحقیق در آن گسترش یابد .

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز توجه ویژه ای به کتاب وقلم شده است، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش خود را بکار گیرد و فرهنگ مطالعه را  ترویج دهد و مردم را نسبت به این امر مهم ترغیب کند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها مظهر تمدن و فرهنگ هر منطقه ای محسوب می شود، گفت: کتابخانه ها باید فضایی تمدنی و فرهنگی داشته باشند تا افراد نسبت به مطالعه تشویق و ترغیب شوند .

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید داشته و دارند، افزود: کتابخانه ها باید به روز باشند و آموزش کتابداران همواره  مورد توجه مسئولان نهادهای فرهنگی قرار گیرد .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه مسئولان نسبت به احداث، تکمیل و تجهیز کتابخانه ها اهتمام داشته باشند، خاطر نشان کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد پس از 17 سال از شروع ساخت تاکنون به بهره برداری نرسیده است و در این خصوص باید مسئولان این مطالبه فرهنگی و عمومی مردم را به سرانجام برسانند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha