پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که امروز بحث هسته ای بهانه دشمنان است، گفت: آنان می خواهند که اصل این نظام اسلامی از بین برود؛ اما شما باید بایستید، محکم باشید و در این مسیر استقامت بورزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والملسمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به تغییر سبک زندگی در جامعه اسلامی امروز گفت: فرهنگ قناعت و یاری به محرومان باید در جامعه اسلامی ترویج پیدا کند و همه تا آنجا که می توانند همراه و یاری گر مستمندان باشند.

وی با بیان این که اگر قناعت، صبر و بردباری و شکر در جامعه افزایش پیدا کند آن جامعه رشد خواهد کرد، افزود: هر آنچه می خواهید انجام دهید عاقبت آن را بسنجید، بیاندیشید و بر این اساس عمل کنید؛ در ازدواج بر مبنای احساس و در معاملات خویش بر مبنای خطرپذیری به کاری ورود نکنید، بلکه پس از سنجیدن عاقبت آن در پی کاری حرکت کنید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که اختلاف های زیادی به دنبال عدم تدبیر و اندیشیدن ایجاد شده است، اظهار کرد: بی تدبیری بزرگترین خطر است، بنابراین مشکلات موجود را رصد کرده و از مسئولیت اصلی خویش و واقعیت موجود فرار نکنید؛ هر آنچه بنا دارید انجام دهید عاقبت آن را سنجیده و با تدبیر به دنبال انجام کاری باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) این چنین می فرمایند که ای پیامبر دعوت به خدا کن، تصریح کرد: باید خداوند متعال در زندگیتان پررنگ باشد و هرگز از توکلتان کاسته نشود؛ در همه زندگی با تکیه بر او و با اعتماد به مسیر پیش رو حرکت کنید و در عرصه حیات خود از توکل به حضرت حق بازنمانید.

وی با بیان این که اگر کسی به خداوند متعال تکیه کرد، حتی در صورت پشت کردن همه دنیا به او نیز واهمه ای ندارد، ابراز کرد: اعتقادات خود را بر پایه ایمان تقویت کنید و دعوت به خدا داشته باشید، از سوی دیگر استقامت کنید و همه بدانید که در پی حق رفتن هزینه دارد همان طور که حتی یکی از امامان ما نیز به مرگ طبیعی از بین نرفته و همه به دنبال حق بودند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این همه امامان ما در مسیر حق به شهادت رسیدند و رسالت شما نیز آن است که در این مسیر استقامت بورزید و از هواهای نفسانی پیروی نکنید، تصریح کرد: امروز بحث هسته ای بهانه غربی هاست و آنان می خواهند که اصل این نظام اسلامی از بین برود، اما شما باید بایستید، محکم باشید و در این مسیر استقامت بورزید.  

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که بر اساس بیان قرآن مبنی بر «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» باید با کفار سخت باشید و با ظلم کنار نیایید، بلکه عدالت را اجرا کنید، عنوان کرد: این آیه در قرآن بی نظیر است و باید همه پایبند به آن باشید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha