پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس اتریشی متهم به سخنان نژادپرستانه علیه دختران مسلمان شد

حوزه/ یک افسر پلیس اتریشی در باجه کنترل گذرنامه در فرودگاه بین المللی وین، به گفتن سخنان های نژادپرستانه و اسلام هراسانه ای علیه دختران مسلمان متهم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک پلیس اتریشی به گفتن سخنان نژادپرستانه و اسلام هراسانه علیه گروهی از دختران مسلمان در این کشور  متهم شده است.

گفته می شود این افسر پلیس این سخنان را هنگامی به زبان آورده  که یک گروه 20 نفره از دختران جوان در حال عبور از باجه کنترل گذرنامه در فرودگاه بین المللی وین بوده اند.

اسما عید، یکی از اعضای گروه در این باره به خبرنگاران گفت که آن ها درحال بازگشت از سفر گردشگری به استانبول و کاپادوکیا بوده اند که یک افسر پلیس کنترل گذرنامه از دو دختر عضو گروه می پرسد: شما را که در استانبول به زور شوهر نمی دهند، درست است؟

دختر سعی می کند با افسر پلیس صحبت کند، ولی وی حاضر نمی شود حرف منطقی بشوند و شماره نشانش را به آن ها نمی دهد و در ادامه حتی یکی از اعضای گروه را نیز تهدید می کند.

عید گفت: برخورد این افسر پلیس نژادپرستانه و تبعیض آمیز بود و شباهتی به جوک یا سخن عادی نداشت. هدف من اینجا این است که به یک وضعیت غیرقانونی توجه شود و با آن برخورد شود. لحنی که او علیه دوست من داشت، رفتار بی ادبانه  او زمانی که می خواستم با او صحبت کنم و اینکه در پایان شماره نشانش را به ما نداد همگی غیرقانونی بودند.

این دختران مسلمان فرم شکایت نامه ای علیه افسر مربوطه پر کرده اند. جوهان بامچلاگر سخنگوی پلیس اعلام کرده که تحقیقاتی در این زمینه آغاز می شود و افسر پلیس در رابطه با گفته های نژادپرستانه مورد بازررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در اکتبر 2017 نیز فرودگاه وین شاهد اعتراض شهروندان ترک تباری بود که با از سگ های امنیتی برای تفتیش آنان استفاده شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha