پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان از برگزاری همایش ملی «روش پژوهش حضرت آیت الله جعفر سبحانی»، ۲۱ آبان ماه در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان،  در دیدار خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در رابطه با برگزاری همایش ملی «روش پژوهش حضرت آیت الله جعفر سبحانی» تبادل نظر شد.

در ابتدای این جلسه خانم محمدی گفت: جشنواره روش پژوهش حضرت  آیت الله سبحانی، چهارمین جشنواره پژوهشی برگزار شده موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه کرمان است و زحمات حجت الاسلام و المسلمین اللهوردی در برگزاری این همایشها قابل تقدیر است.

وی در رابطه با انتخاب روش پژوهش آیت الله سبحانی در چهارمین دوره این همایش گفت: امسال طبق توصیه مقام معظم رهبری در شکل دهی چنین برنامههایی برای علمایی که در قید حیات هستند قرار شد همایش را با نام آیت الله سبحانی برگزار کنیم که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان به زمان برگزاری این جشنواره همایش اشاره کرد و بیان داشت: زمان برگزاری این همایش دوشنبه 21 آبان ماه در تالار برق شهر کرمان است، در این جلسه از حجت الاسلام رضا نژاد از شاگردان این مرجع تقلید برای سخنرانی دعوت شده و در تلاشیم تا فرزند حضرت آیت الله سبحانی  نیز برای در این همایش شرکت کند..

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه استان کرمان گفت: این برنامه یک کار پژوهشی فوق العاده، خارج از برنامههای رسمی حوزه است که امسال سال چهارم برگزاری آن می‌باشد. این برنامه تا به حال آثار خوبی به همراه داشته است که میتوان مزیتهای آن را اولا کشوری بودن آن برشمرد و دوما ارتقا جایگاه حوزه علمیه خواهران استان کرمان دانست.

وی ادامه داد: از برنامه های مهم این همایش میتوان از دعوت افرادی چون دختر علامه طباطبایی و همسر شهید قدوسی در همایش علامه طباطبایی، پسر علامه جعفری در همایش علامه جعفری و همچنین دعوت از حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در همایش علامه معرفت نام برد که حضور چنین افرادی در استان و میان طلاب آثار خوبی به همراه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه در کرمان نیز برگزاری این جشنواره را دارای برکات متعددی در جنبه های علمی و پژوهشی در استان دانست و گفت:  برگزاری این همایش آثار زیادی در میان طلاب و مدارس علمیه استان خواهد داشت و  همچنین بهانهای برای شناساندن شخصیتهای علمی کشور در میان طلاب است.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در همایش امسال کم کردن حاشیهها و هزینهها است که این مساله کار مناسبی است، گاهی اوقات در برگزاری چنین همایشهایی در کشور شاهد برخی هزینههای سنگین و اضافی بودهایم که این مساله خود باعث عدم تداوم چنین همایشهایی در سالهای بعد از آن شده است.

امام جمعه کرمان در پایان خاطر نشان کرد: دعوت از شخصیتهای مرتبط با افراد مورد موضوع همایش کار مناسبی است که باید این روند در جشنوارههای بعدی نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام./

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha