پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که جهان اسلام بدون بهره گیری از سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) از بن بست خارج نخواهد شد، گفت: تنها راه دفع توطئه دشمنان علیه امت اسلامی بهره گیری از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

به خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، در ساری برگزار شد، وحدت را یکی از مهم ترین کارکردهای تبلیغی نبی مکرم اسلام دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) دنیا را از جهل و تاریکی نجات داد.

وی با بیان این که دوری از سیره نبوی خسران های بسیاری به همراه خواهد داشت، افزود: امروز نمونه ای از این خسارت ها را در کشورهای اسلامی به وضوح می بینیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه آن طور که شایسته بود جامعه اسلامی از سیره پیامبر بهره مند نشده است، خاطرنشان کرد: امروز سیره عملی آن حضرت بهترین الگو برای تعالی و رستگاری جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که جهان اسلام بدون بهره گیری از سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) از بن بست خارج نخواهد شد، بیان داشت: تنها راه دفع توطئه دشمنان علیه امت اسلامی نیز بهره گیری از سیره پیامبر گرامی اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام(ص) را بهترین و برترین بنده خود معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره چنین شخصیت با عظمتی راه سعادت و رستگاری است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) دو امانت مهم را برای امت خود به یادگار گذاشته که راه سعادت و رستگاری در بهره گیری صحیح از آن دو امانت ارزشمند است، تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ امت اسلامی به خوبی از این دو امانت ارزشمند بهره نگرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) ارزش های والای انسانی را در جامعه گسترش دادند، بیان داشت: امروز جامعه بشری می تواند در سایه بهره گیری از این ارزش های انسانی و اخلاقی به رستگاری برسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از پیامبر(ص) به عنوان احیاء کننده ارزش های والای انسانی در جامعه بشری یاد کرد و افزود: بشریت برای حفظ این ارزش های والا باید از سیره پیامبر گرامی اسلام بهره گیرد.

وی از نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان یک الگو و اسوه اخلاقی یاد کرد و گفت: رسیدن به وحدت عملی میان امت اسلامی تنها با بهره گیری از سیره نبوی محقق می شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در نگاه پیامبر اعظم(ص) رنگ، زبان و قومیت اهمیتی نداشت، خاطرنشان کرد: امروز نیز امت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در جهت وحدت و همبستگی بیشتر گام بردارد.

مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha