پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لوح پاسداشت شهید دهقانی

حوزه/مراسم اولین شب شهادت روحانی مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی در مسجد مدرسه معصومیه با حضور علما روحانیون و فضلای حوزه علمیه قم و همچنین خانواده این شهید روحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شب گذشته مراسم بزرگداشت اولین شب شهادت روحانی مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی در مسجد مدرسه معصومیه با حضور علما روحانیون و فضلای حوزه علمیه قم و همچنین خانواده این شهید روحانی برگزار شد.

لازم به ذکر است: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه بود و در پایان مراسم لوح تقدیری از سوی سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پاسداشت رشادت‌های حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی به خانواده این شهید والامقام داده شد.

متن لوح پاسداشت:

خانواده معزز شهید والامقام محمدحسن دهقانی

سلام بر شهید سرافراز محمدحسن دهقانی گه در استمرار و امتداد خط عاشورا و در تداوم راه گران‌سنگ ایستادگی و مقاومت و دفاع و نجات مظلومین از چنگال استکبار و ایادی وهابی، عمار گونه از زلال معرفت علوی بهره برد و با تأسی از مولا و مقتدایش حضرت حسین بن علی (ع) چنین مشق نمود که باید در آوردگاه مقدس مقابله با خصم بداندیش و زشت‌سیرت، رایت غیرت و عزت برافراشت؛ حسینی زیست و حسینی به مسلخ عشق روان گشت.

طوبی بر آن سلحشور مؤمن انقلابی و عارف ولایتمدار که سرانجام نام خود در لوح زرین مدافعان حرم آل الله (ع) جاودانه ساخت و ثابت کرد نمی‌شود جنات عدن و رضای حضرت حق را در زندان تعلقات و عادات دنیای تنگ و تار جستجو کرد چراکه باید بر حقیقت صراط مستقیم نه‌تنها دل‌وجان بلکه باکمال انقطاع سر بر طبق اخلاص نهاد تا چشم دل به ضیاء نظر حضرتش منور گردد.

و بی‌شک این راه عزیز و سترگ همچنان ادامه دارد و هزاران هزار محمدحسن دهقانی دیگر برآنند و نخواهند گذاشت که عَلم برافراشته و خون پاک و مطهر او دیگر شهدای والامقام مدافع حرم بر زمین یا به هدر رود و به‌یقین همچون صاعقه‌ای ویرانگر عصر جاهلیت ثانی را در هم فرو خواهند ریخت و راه تاریخ را به‌سوی نور بازخواهند گشود انشاء الله.

این‌جانب شهادت آن عزیز افلاک نشین را به شما خانواده معظم و فداکار و همه‌کسانی که اینک رسالت خطیر حراست و ترویج مشی و سیره آن شهید سرافراز را بر دوش گرفته‌اند تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال تداوم راهش را برای همگان مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha