جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی واعظ- سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان تصریح کرد: نسل و ذریه پیامبر اسلام(ص) بوسیله حضرت زهرا(س) در جهان انتشار یافت؛ نسلی که آیین و تمام ارزش های اسلام را حفظ و به آیندگان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ در مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(صلی الله) از سوی مدرسه علمیه و عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان در جمع عموم بانوان این شهرستان، بیان کرد: انبیای الهی در برخی صفات همچون دعوت مردم به توحید، تقوا، رفع اختلافات، انذار و تبشیر، عصمت، و ... با یکدیگر مشترکند که مجموع این صفات، صفات عملی نامیده می شود، همچنین در صفات معنوی و کمالات روحی مانند اخلاص، صداقت، صبر و امانتداری و ... نیز بین آنان اشتراکاتی وجود دارد.

وی با استناد به آیات متعددی از قرآن کریم، رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه) را سرآمد و افضل پیامبران الهی دانست و توضیح داد: آنچه مسلم است اینکه در میان پیامبران الهی اختلاف مقام و تفاضل درجات وجود دارد، به طوری که با استناد به آیات متعددی از قرآن کریم، همچون آیه 55 سوره اسراء و آیه 253 سوره بقره می توان گفت: «خداوند متعال بعضی از پیامبران را بر بعضی دیگر برتری داده است» همچنین روایات عدیده ای از ائمه هدی(علیهم السلام) بر این مطلب تاکید دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، وجود برخی صفات پیامبر اکرم(صلی الله علیه) را عامل برتری حضرت نسبت به سایر انبیاء دانست و اذعان کرد: پیامبر اکرم(صلی لله علیه) آخرین و برترین پیامبران خدا، دارای ویژگی ها، احکام و صفات خاصی است که باعث برتری ایشان نسبت به سایر انبیا شده است.

حسینی واعظ به بیان صفات پیامبر اکرم(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: به مصداق آیات متعدد از قرآن کریم؛ مکتوب بودن نام پیامبر در عهدین(تورات و انجیل) از جمله خصوصیت هایی است که اکثر مفسرین آن را تنها اختصاص به پیامبر اسلام(ص) می دانند.

وی افزود: از دیگر ویژگی های پیامبر خاتم، بکار بردن عنوان "اول المسلمین" برای حضرت است که این تعبیر فقط برای ایشان بکار برده شده است، بدین معنا که حضرت اولین صادر یا اولین ظاهر است یعنی در رتبه وجودی او هیچ کسی قرار ندارد.

مدیر موسسه قرآنی الزهرا(س) گرگان از دیگر ویژگی پیامبر اسلام(ص) را "اعطای کوثر" نامید و اظهار کرد: کوثر هدایای ویژه ای است که خداوند از میان انبیا الهی تنها به پیامبر اکرم(صلی الله علیه) عطا فرمودند، "کوثر" وصفی است که از"کثرت" گرفته شده و به معنی خیر و برکت فراوان است.

حسینی واعظ، وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را روشن ترین مصداق کوثر دانست و اضافه کرد: نسل و ذریه پیامبر اسلام(ص) بوسیله حضرت زهرا(س) در جهان انتشار یافت؛ نسلی که آیین و تمام ارزش های اسلام را حفظ نموده و به آیندگان ابلاغ کرد.

وی، خاتمیت و دارا بودن شخصیت جهانی را از دیگر موارد و احکام اختصاصی نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه) دانست.

مدیر حوزه خواهران گلستان در پایان گفت: زندگی پیامبر اکرم(صلی الله علیه) سرشار از فضایل انسانی، صفات پسندیده و سیر و سلوک پایدار است که عظمت و بزرگی این اصالت از آن نمودار است به همین دلیل خداوند متعال او را بدین صفت توصیف فرموده اند که"وَ إِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیم".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha