جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید محمد حسینیان - دامغان

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینیان با بیان اینکه دامغان در سطح کشور ۲۲ امام جمعه دارد، گفت: این شهرستان ۶۵۰ شهید تقدیم کرده و ۱۶ هزار بسیجی، ۱۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده در این دامغان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام سید محمد حسینیان، امشب در همایش «مجاهدین در غربت»، در دامغان، با اشاره به روایت امام رضا (ع) که می‌فرمایند «بهترین دوست انسان عقل و دشمن‌ترین دشمن انسان، جهل و نادانی است و عقل نورافکن داخلی انسان است»، اظهار داشت: انسان عاقل و حکیم می‌داند کجا سخن بگوید و کجا سکوت کند و مسیر صحیح را امام رضا (ع) به همه ما یاد داده‌اند و همه باید در شرایط کنونی جهان عاقلانه زندگی کنیم و برای امری بین‌المللی و عالمانه و متفکرانه آماده شویم.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه انسان جاهل راهی را به‌جایی نمی‌رساند و شهرستان دامغان، یک شهرستان عالم پرور و شهیدپرور است، تصریح کرد: ۶۵۰ شهید تقدیم نظام اسلامی‌شده است و 16 هزار بسیجی و ۱۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دامغان شهری ولایتمدار، زیبا و دارای سه حوزه علمیه برادران و دو حوزه خواهران است و دارای فرهیختگان و بزرگان متعددی است، افزود: دامغان در سطح کشور ۲۲ امام جمعه دارد که در کل ایران اسلامی نمونه است.

حجت‌الاسلام حسینیان با اشاره به اینکه دامغان دارای مردمی مهربان و میهمان‌نواز بوده که امروز در این همایش میزبان اندیشمندانی از ۲۳ کشور جهان است و این نشان‌دهنده اهمیت برگزاری این مراسم است، خاطرنشان کرد: مردم این دیار در این شرایط هم در میدان هستند و در دوران انقلاب اسلامی نیز شهدای بزرگی تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند و در راه اسلام حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

امام جمعه دامغان در پایان گفت: علما و بزرگان زیادی در همایش بین‌المللی «مجاهدان در غربت» شرکت کرده‌اند که این امر برای دامغان فرصتی ناب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha