جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: تا زمانی که یار مهربان در متن زندگی ما حضور داشته باشد و کتاب، علامت قوت یک ملت باشد آن جامعه در مسیر پیشرفت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در دیدار مدیرکل، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، بر توسعه و تجهیز زیرساخت‌های لازم برای ایجاد انگیزه مطالعه و همراهی با «یار مهربان» تاکید کرد و گفت: تا زمانی که «یار مهربان» در متن زندگی ما حضور داشته باشد و کتاب، علامت قوت یک ملت باشد آن جامعه در مسیر پیشرفت قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برای ایجاد تمدن اسلامی و توسعه، تعالی و ترقی در حوزه های مختلف باید از مداد به معنای جوهر، مرکب، قلم، کاغذ و سطر مدد گرفت، زیرا جامعه ای که با کمک مداد و نوشتن، تولید علم داشته باشد، رو به پیشرفت خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در اهمیت جایگاه کتاب در جامعه و تاثیر مطالعه آن همین بس که خداوند در قرآن  آن را مورد توجه قرار داده و به آن سوگند یاد کرده، ابراز کرد: قرآن بالاترین و مقدس ترین پیام و معجزه الهی کتاب است و عالی ترین و مترقی ترین نظر در هرموضوعی بیان شده است.

وی در ادامه به کارکردها ی مختلف کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ایجاد علاقه بین فرهنگ‌ها، نزدیک کردن دل‌ها به همدیگر، توسعه روابط اجتماعی و دوری از جدال و ستیز در جوامع مختلف از جمله اولین کارکردهای کتاب و مطالعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه آنگونه که انتظار می رود، کتاب و کتابخوانی مورد توجه قرار نگرفته و رونق فرهنگ کتابخوانی و رغبت عمومی به مطالعه در کشور ما احساس نمی شود، یادآور شد: علاوه بر این امر، فضای مجازی نیز همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و جامعه اخبار دست اول و اطلاعاتش را از این عرصه دریافت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به وظیفه و کارکرد کتابخانه های عمومی در وضعیت اجتماعی موجود، گفت: باید عزم جدی و تعیین کننده برای حرکت در جهت بهبود شرایط به وجود بیاید و تدابیر لازم برای جلوگیری از فاصله گرفتن جامعه با کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد.

فعالیت 207 کتابخانه عمومی در خراسان رضوی

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در ابتدای این دیدار با تسلیت ایام سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع) ضمن ارائه گزارش مختصری از کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 207 کتابخانه عمومی در سطح استان خراسان رضوی با بهره گیری از کتابدارانی مجرب و در عین حال جوان و دارای انگیزه و شور و نشاط در حال فعالیت و ارائه خدمات به کتابخوانان و کتابدوستان استان هستند.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی که کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می دهند به لحاظ کیفیت در جایگاه خوبی در سطح کشور قرار دارد و خراسان رضوی در جشنواره کتابخوانی رضوی دو سال بیشترین مشارکت را داشته است.

حجت الاسلام سبزیان خاطر نشان کرد: در بحث نشست‌های کتابخوان و دیگر برنامه های فرهنگی نیز تلاش های رو به رشدی داریم و همه کوشش کتابداران و کارکنان اداره های شهرستان‌ها و اداره کل این استان تقویت بحث کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha