جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وقف‌های جدید مرتبط با نیاز روز جامعه باشد، بر اجرای نیات وقف مرتبط با نیت واقفین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به مناسبت دهه وقف به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع و با تقدیر از زحمات و خدمات صورت گرفته در این اداره کل اظهار داشت: سابقاً در باب وقف بسیار احتیاط می‌شد و حافظ شیرازی نیز در شعری «فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد که می حرام ولی به ز مال اوقاف است» بر جلوگیری از تصرف مال وقفی تأکید کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید از موقوفه خوری جلوگیری شود که این موقوفه خوری سبب به جهنم رفتن افراد می‌شود.

وی خطاب به کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه افزود: هرچه می‌توانید در اداره حتی در باب مصرف یک خودکار و تلفن احتیاط کنید و وقف یک آتش‌داغ است که در برابر آن باید احتیاط جدی صورت بگیرد و باید حتی در خرید مایحتاج اداره نیز احتیاط لازم را داشته باشید و نسبت مال موقوفه نیاز احتیاط جدی شود.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه باید برکات وقف برای مردم بیان شود، خاطرنشان کرد: انسان می‌خواهد نامش همیشه ماندگار باشد و نمی‌خواهد مرگ او باعث از بین رفتن نامش شود و ماندگاری نام نیک انسان با وقف محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم به سمت وقف تشویق شوند و اگر بخواهند که به این سمت حرکت کنند باید برکات و ثمرات آن را بدانند، گفت: وقف مانند اقامه نماز است و اگر مردم ثمره آن را بفهمند به سمت آن می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وقف‌های جدید مرتبط با نیاز روز جامعه باشد، افزود: با توجه به اینکه بیشتر مصرف‌کنندگان وقف از صدر اسلام تاکنون فقرا بوده‌اند باید وقف‌های جدید نیز مرتبط با نیاز روز جامعه باشد و آنچه امروز نیاز فقرا نظیر مسکن است باید به سمت فرهنگ‌سازی برای وقف آن برای فقرا برویم و امروز دیگر وقف کفش برای زوار و آب‌انبار و امثالهم نیاز جامعه نیست.

وی با تأکید بر اجرای نیات وقف مرتبط با نیت واقفین تصریح کرد: باید امور وقفی مرتبط با نیت واقفین پیش برود و شاید در یک وقفی با نیت دیگر درآمد بیشتری نصیب مصرف‌کنندگان وقف شود اما باید نیات وقف مرتبط با نیت واقفین اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha