پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: صدا و سیما با توجّه به این ظرفیت ها و معرفی و بازنماییِ آنها می تواند نبض انقلاب باشد و سلامتی انقلاب را به رخ بکشد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در یادداستی با اشاره به نقش رسانه رسانه ملی، آورده است: این که صدا و سیما، خواسته را بر نیاز ترجیح می دهد و خود را از سختی ها و درد سرهایِ هدایت گری می رهاند، بزرگترین خطای استراتژیک اوست.

 در این میان رسانه های استانی در این خطا، عمیق تر گرفتار شده و نه تنها عقب تر از جامعه، متابعت و پیروی از خواسته را مبنای حرکت خود قرارداده بلکه با تکرار و بازپخش برنامه های شبکه های ملّی و آن هم چندین و چند بار، موجب خستگیِ روحی و روانیِ مخاطبین می شوند.

بازپخش سریال های خارجی، داخلی، راز بقاء و امثال اینها در شبکه های استانی هزینه های رسانه را به بیش از سی برابر افزایش می دهد، چراکه بجای بازپخش یک سریال در یک شبکه ملّی برای کل کشور، سی بار در سی استان با هزینه های بالا و چند صد کارمند بازپخش می شود، این خسارت مالی بر آن خسارت روحی و روانی اضافه می شود.

 در واقع مزیّت رسانه های استانی، تمایز آنها با رسانه ملّی است به نفع استان خود، یعنی هر چه برنامه های رسانه های استانی برگرفته از ظرفیت ها و برخورداری های استانی باشد و با برنامه های ملّی متفاوت تر باشد، ارزش بالاتری دارد. ولی متاسفانه شبکه های استانی نه تنها این تمایز و مزیّت را دنبال نمی کنند بلکه این فلسفه را درک نمی کنند.

انتظار می رود در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه های فنی و محتوایی وسیعی در این خصوص در شبکه استانی تولید و انتشار یابد، اصفهانی که در اصلِ پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی سهیم است و در این نظام متعالی شریک، اصفهانی که در دفاع از کیان کشور و اسلام، صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کرد، اصفهانی که در بحران های سیاسیِ کشور، میدان دارِ دفاع از انقلاب است، اصفهانی که در حوزه های اندیشه، علم، فناوری، صنعت، خدمات و مالیات، بیش از سهم خود به کشور کمک می کند و کمتر از سهم خودش منتفع می شود، اصفهانی که قربانی برخی تصمیم های نابخردانه کشور شد و شریان تمدنی خود را از دست داد، ولی همچنان بهترین مدافع نظام است و مردمش بالاترین حمایت را از انقلاب و نظام دارند.

 اصفهانی که منظومه ای از ظرفیت ها، فرصت ها، قوّت ها و برخورداری های فراوان در حوزه های منابع طبیعی، میراث فرهنگی، آداب و سنن، علم و فناوری، دانش و خِرد، اندیشه و تفکر، و... است و می توان هزاران هزار برنامه از این ظرفیت ها و برخورداری ها ساخت بدون تکرار جومونگ و راز بقا و... .

 صدا و سیما با توجّه به این ظرفیت ها و معرفی و بازنماییِ آنها می تواند نبض انقلاب باشد و سلامتی انقلاب را به رخ بکشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha