شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برپایی ایستگاه تبلیغی برای زائران اربعین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: پذیرش مبلغین از سوی مردم روستاها و نقاط دورافتاده بسیار خوب و مناسبت است، ولی نبود برخی امکانات همانند محل اسکان، دوری از خانواده و... مبلغین را در رسالت شان با مشکل روبرو می سازد، لذا این مشکلات نیازمند مرتفع شدن هستند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم انسان ها، نیاز معنوی است که باید برآورده شود، زیرا انسان فطرتا موجودی الهی و روحانی است، به همین منظور می طلبد که همان گونه که انسان نیازمند رفع نیازهای مادی می باشد، در رفع نیازهای معنوی نیز باید موفق عمل کند و اگر چنین نباشد، هرگز نمی تواند نقش یک انسان کامل را ایفا کند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با اشاره به اینکه انس با معنویات مایه آرامش روحی انسان و به دنبال آن آرامش جسمی نیز می شود، گفت: همه ما به نوعی نیازمند ارتباط با مبدا هستی می باشیم که در هر دین و مکتبی این نیاز به نوعی برآورده می شود.

وی تصریح کرد: در اسلام برای برآورده شدن نیازهای معنوی، خداوند راه های مختلفی پیش روی ما گذاشته است که باید بتوانیم از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: یکی از کارهایی که در حال حاضر در جوامع اسلامی به ویژه در جمهوری اسلامی انجام می گیرد، مسئله اعزام مبلغ دینی به نقاط مختلف و دوره افتاده کشور است. خوشبختانه اعزام روحانیون مبلغ به شهرها و روستاهای دور افتاده نتایج مثبت بسیاری به دنبال خود داشته و توانسته است که بخشی از نیازهای معنوی آن جامعه را تامین کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: با این وجود در بخش اعزام مبلغ به نقاط دورافتاده و روستا همیشه با مشکلاتی روبرو بوده ایم که انکار ناپذیر است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران تصریح کرد: بخشی از این مشکلات طبیعی است و در مسیر هر مبلغ قرار می گیرد، اما بخش دیگری از این مشکلات به مسایل سازمانی و زیرساختی معطوف می شود، لذا حوزه های علمیه وظیفه دارند که این مشکلات و نارسایی ها در بخش مبلغین اعزامی را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

وی در ادامه سخنان خود عنون داشت: پذیرش مبلغین از سوی مردم روستاها و نقاط دورافتاده بسیار خوب و مناسبت است، ولی نبود برخی امکانات همانند محل اسکان، دوری از خانواده و... مبلغین را در رسالت شان با مشکل روبرو می سازد، لذا این مشکلات نیازمند مرتفع شدن هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: ان شاء الله با برنامه ریزی های صورت گرفته و نیز هماهنگی و همکاری سایر نهادهای فرهنگی بتوانیم مشکلات مبلغین اعزامی در سطح شهرستان و استان کردستان را حل نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha