جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی به منظور برخورد با آسیب های اجتماعی و فرهنگی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه معارفه معاون تبلیغ جدید شهرستان بابلسر با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه اسلامی، گفت: کسانی که در این عرصه فعال هستند به معنای واقعی مجاهد فی سبیل الله هستند.

وی با بیان این که مبلغان دینی بدون هیچ امکاناتی به رسالت واقعی خود عمل می کنند، افزود: در حال حاضر مبلغان بسیاری به دور از خانه و خانواده های خود در مناطق دور افتاده و محروم به تبلیغ دین اشتغال دارند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیع معارف الهی مهم ترین رسالت روحانیت در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ این وظیفه ذاتی خود را به نحو مطلوب انجام داده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی 200 روحانی طرح هجرت در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی مازندران این تعداد مبلغ به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای تبلیغی استان نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مستمر و پررنگ تر روحانیت در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی پرچم داران تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستند و همواره در هدایت فکری مردم نقش محوری داشتند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: این دوره های آموزشی با هدف آموزش و بهره گیری از توان تبلیغی طلاب جوان در مناطق مختلف استان صورت می گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این طرح طلاب پایه سوم به بالا می توانند در کارگاه های آموزشی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تحصیل دو هزارو 500 طلبه در مقطع مختلف می تواند یک ظرفیت بسیار مناسب در جهت پر کردن خلأهای تبلیغی موجود در استان باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه در طول سال شاهد حضور گسترده مسافران به مناطق مختلف مازندران هستیم، تصریح کرد: همین مسأله موجب بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران بیان این که حمایت از مبلغان دینی در حال حاضر یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فضای تبلیغ در استان ضرورت دارد سایر دستگاه های فرهنگی نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha