شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فروپاشی آل سعود

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: عربستان که در باتلاق یمن گیر افتاده است، به دنبال فرافکنی و انحراف افکار عمومی است، لذا در هر نشست یا اجلاسیه ای مواضع ضدایرانی خود را صراحتا اعلام می کند و نمونه بارز آن سخنان «بن سلمان» بود که گفته بود «ما جنگ را به داخل ایران می کشیم!»

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به تحرکات دشمنان در منطقه، اظهار داشت: 4 دهه از انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه می گذرد و همین امر باعث تغییر برنامه های بلندمدت استکبار شده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: تغییر رژیم شاه که پایگاهی برای مستکبرین بود، معادلات کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر هم زد و آنان را وادار به تغییر استراتژی خود در قبال منطقه حساس خاورمیانه نمود.

دریایی با تاکید بر اینکه تحولات منطقه به صورت مستقیم نشأت گرفته از ایجاد یک انقلاب مستقل مردمی بود، گفت: دشمن که قافیه بازی را در منطقه باخته بود، قاعده بازی را تغییر داد، به امید اینکه اوضاع دوباره به وضعیت سابقش برگردد به همین دلیل جنگی نیابتی ـ فرسایشی علیه ایران آغاز کردند که 8 سال به طول انجامید.

وی با تاکید بر حمایت های همه جانبه کشورهای غربی ـ عربی از صدام در جنگ هشت ساله عنوان کرد: براساس آمارهای موجود هزینه های میلیارد دلاری در جنگ ایران و عراق صرف شد، براساس اسناد موجود آل سعود در طول جنگ تحمیلی به جز حمایت های سیاسی، تسلیحاتی و ... مبلغ 500 میلیارد دلار به صدام کمک بلاعوض کرد. همچنین کویت سکوهای نفتی خود در خلیج فارس را در اختیار ارتش صدام برای رصد نیروی دریایی ایران گذاشت، ولی هیچ یک از این کارها نتوانست زمینه های تضعیف انقلاب اسلامی را ایجاد کند.

دریایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه جنگ هشت ساله نتیجه ای جز سرخوردگی برای صدام و حامیان جهانی و منطقه ای نداشت، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی بعد از اعلام قطعنامه 598 ساکت ننشستند و جنگی دیگر به شیوه ای دیگر علیه ملت ایران به راه انداختند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: تشدید تحریم ها، تلاش برای منزوی کردن ایران در مجامع جهانی و... تنها گوشه ای از تحرکات دشمنان در طول 30 سال گذشته تاکنون علیه این ملت بوده است.

دریایی با اشاره به اینکه در طول 4 دهه غربی ها به خوبی نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، گفت: علیرغم اینکه ایران بارها حسن نیت خود را در منطقه و جهان نشان داده است، بازهم اندکی از کینه ورزی دشمنان انقلاب کم نشده و اکنون نیز این دشمنی به نهایت خود رسیده است.

وی، تشدید دشمنی های معاندان نظام را معلول ترس آنان از اقتدار جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: اقتدار و نفوذ منطقه ای و جهانی ایران باعث شده است که دشمنان گزینه های دیگری برای متوقف کردن روند روبه رشد  انقلاب اسلامی داشته باشند که آخرین توطئه آنان ایجاد گروه های تروریستی و اقدامات خرابکارانه علیه موجودیت جمهوری اسلامی بود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه هدف غایی از تشکیل گروهک های تروریستی همانند داعش در اصل مقابله با جمهوری اسلامی بود، افزود: داعش که با حمایت همه جانبه غربی ها و کشورهای عربی تشکیل شد چند هدف را دنبال می کرد که هدف کوتاه مدت آن از بین بردن جبهه مقاومت در منطقه بود و هدف اصلی و بلندمدت آن براندازی انقلاب اسلامی ایران بود که این توطئه نیز در نطفه خفه گردید.

وی با اشاره به اینکه بعد از توطئه داعش باید منتظر دسیسه های دیگر دشمنان باشیم، عنوان کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران زیر بار حرف زور دشمنان نرود، توطئه و دسیسه ها نیز علیه ادامه دارد، امروز آمریکا و برخی از کشورهای منطقه می خواهند به هر وسیله ای شده است این نظام را ساقط نمایند.

دریایی با اشاره به اینکه آل سعود تحرکات بسیار زیادی علیه ایران در منطقه و جهان دارد، گفت: عربستان که در باتلاق یمن گیر افتاده است، به دنبال فرافکنی و انحراف افکار عمومی است، لذا در هر نشست یا اجلاسیه ای مواضع ضدایرانی خود را صراحتا اعلام می کند و نمونه بارز آن سخنان «بن سلمان» بود که گفته بود «ما جنگ را به داخل ایران می کشیم!» و علنا حمایت خود را از گروهک های تروریستی منطقه اعلام کرد.

وی، عاقبت کشورهایی مانند عربستان را فروپاشی عنوان کرد و بیان داشت: عربستان سعودی به خوبی می داند که بدون دلارهای نفتی که به عنوان باج به آمریکا می دهد، هرگز نمی تواند اینگونه برای ایران خط و نشان بکشد، پس بی شک هرگونه تغییر در سیاست آمریکا درباره عربستان این کشور را با چالش های بزرگی روبرو خواهد ساخت.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: از سوی دیگر ملت ایران 4 دهه است که همچنان در کنار انقلاب اسلامی خود ایستاده اند و ذره ای از مصالح و منافع ملی خود کوتاه نیامده اند، پس باید گفت تا زمانی که این ملت و نظام در یک خط حرکت می کنند هیچ قدرتی نمی تواند به این مملکت آسیبی برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha