جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازار پوشاک محجوب مردانه در جهان در مسیر توسعه قرار دارد

حوزه/ درحالی که هم اکنون پوشاک محجبه برای زنان در دنیا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ کارشناسان و تولیدکنندگان البسه اسلامی معتقدند که پوشاک محجوب مردانه نیز در مسیر توسعه قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabianbusiness، کارشناسان اعلام کرده اند بازار «پوشاک مجبوب و اسلامی» نه تنها برای زنان بلکه برای مردان در دنیا رو به توسعه قرار دارد.

درحالی که هم اکنون بازار پوشاک محجبه زنان در دنیا به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته، بازار پوشاک محجوب و سنتی برای مردان در مراحل اولیه پیشرفت قرار داشته و در حال توسعه است.

اناس سیلوود شریک مدیریت در یک شرکت بین المللی پوشاک با نام شکر که در اردن و بریتانیا شعبه دارد در این باره گفت: فرصت های فوق العاده ای برای رشد در بازار پوشاک محجوب برای مردان وجود دارد و این یک حوزه عملا دست نخورده به ویژه در دنیای غرب است.

 وی ضمن اشاره به این که محجوب بودن در اسلام هم برای مردان و هم زنان وجود دارد گفت: برای مثال لباس مردان باید گشاد بوده و چسبناک نباشد. شلوار تنگ با پیراهن داخل شلوار برای مردان مسلمان توصیه نمی شود.

او توضیح داد که البسه محجوب برای مردان در بازار امروز معمولا متشکل از لباس ها و تیشرت هایی گشاد اما به سبک پوشش مدرن هستند که معمولا بلندتر بوده و روی شلوار می افتند.

این تاجر مسلمان تحصیل کرده در بریتانیا در این باره افزود: مردان مسلمان معمولا لباس های مذکور را برای جشن ها و اعیاد به تن می کنند. آن  ها طراحی هایی را که در دنیای اسلام انجام شده دوست دارند اما دلشان می خواهد مدرنیته در لباس های طراحی شده به چشم بخورد و بالاترین استانداردها در لباس ها رعایت شده باشد.

اناس افزود: مسلمانان در غرب بیش  از گذشته به جریان اصلی جامعه  پیوسته اند و این باعث تغییر نظر آنان نسبت به قبل در انتخاب لباس شده است. مسلمانان در جوامع غربی جایگاه پیدا کرده و تصمیماتشان در انتخاب لباس اسلامی بیشتر شده است.

وی که شرکت شکر را با همکار تجاری خود با نام جعفر ملیک در سال 2001 راه اندازی کرده می گوید هم اکنون به بیش از 70 کشور دنیا لباس می فروشند که 20% این پوشاک برای مردان است که بیشتر از همه در بریتانیا فروش دارد.

گفتنی است براساس گزارش توماس رویترز، خرید از بازار پوشاک اسلامی هم اکنون در دنیا در مسیر بالارونده قرار دارد و انتظار می رود ارزش این بازار تا سال 2021 به 368 میلیارد دلار برسد. امسال برای نخستین بار نیز هفته مد اسلامی برای مردان در بریتانیا نیز برگزار شد. در این هفته البسه محجوب برای مردان از جمله کلاه های نماز، صندل ها و پوشاک بلند به  نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha