پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، یکی از نیازهای امروز را طرح آمایش ملی سرزمینی مبتنی بر ظرفیت های آمایش سرزمینی بومی مطابق بر ظرفیت های منطقه ای دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بوشهر و جمعی از معاونین و مدیران سازمان ها و شهرداران مناطق، یکی از شاخص های توسعه یافتگی را نرخ رشد توسعه شهری عنوان کرد و گفت: توسعه یافتگی در زیست شهری شاخص عمده توسعه یافتگی تمدن ها و نماد جوامع بشری است و در این راستا شهرها دستاورد بزرگ تمدن و فرهنگ بشری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، یکی از نیازهای امروز را طرح آمایش ملی سرزمینی مبتنی بر ظرفیت های آمایش سرزمینی بومی مطابق بر ظرفیت های منطقه ای دانست و افزود: استان بوشهر یکی از شهرهای شاخص و پیشانی ایران و در تاریخ نیز بوشهر  همواره دروازه ی ایران بوده است.

وی با اشاره به بیش از ۷۰۰ کیلومتر کرانه ساحلی با خلیج فارس آن را یک ظرفیت اقتصادی برای استان بوشهر خواند و گفت: شهر بوشهر به عنوان مرکز استان الگویی برای توسعه استان و دیگر شهرها است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به وجه تاریخی و ظرفیت های بسیار شهر بوشهر در منطقه در طراحی پروژه های شهری و طرح های فرهنگی، خواستار نگاه بین المللی به بوشهر به عنوان نماد استان و الگوی توسعه ایران اسلامی شدند و لازمه ی این امر را استفاده از ظرفیت های بومی استان دانست و گفت: تحقق آن مستلزم یک طرح و برنامه مطالعاتی استراتژیک با افق چشم انداز ۵۰ ساله برای توسعه همه جانبه شهر بوشهر مبتنی بر ظرفیت های بومی و منطقه ای است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری، این امر را ناشی از عدم بکارگیری ظرفیت های اقتصاد کرانه ای دانست.

وی با اشاره به تاریخ با شکوه بوشهر و شخصیت های برجسته ی آن، خواستار لحاظ نمودن این نگاه تاریخی در برنامه ریزی های توسعه شهری شد و گفت: در مقابله با هجمه ی مدرنیسم بر حفظ ریشه ها و اصالت های تاریخی و فرهنگی در توسعه و طراحی شهری ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری سهم این استان از درآمد هایی که بوشهر برای ایران دارد، بسیار ناچیز عنوان کرد و اظهار داشت: باید ضمن پیگیری توسط مسئولین در جهت افزایش سرانه درآمدی، بر استفاده از منابع نوین درآمدی و بکارگیری ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح ها و پروژه های شهری اقدامات مهمی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، عامل اساسی پیشرفت را همگرایی و تعامل همه افراد و نهاد ها خواند و بر حمایت از یکدیگر و دستگیری از هم دیگر تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha