شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: زمانی که اردوهای راهیان نور در استان برگزار می‌شود می توان از ظرفیت های طلاب استفاده کرد تا این برنامه های فرهنگی به درستی اجرا شود و حوزه استان هم کمال همکاری را با حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در نشستی با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام، گفت: در اجرای طرح حلقه های صالحین باید از تمام ظرفیت های حوزه علمیه استفاده کرد تا طلاب نقش اساسی خود را برای اجرای این طرح به نحوه احسن انجام دهند.

وی افزود: برگزاری اردوی راهیان نور که در گذشته با مشکلاتی همچون عدم برنامه مناسب و نحوه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب روبرو بود، در حال حاضر دارای سازکار بسیار مناسبی است، البته هنوز بودجه لازم برای اجرای وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام خاطرنشان کرد: زمانی که اردوهای راهیان نور در استان برگزار می‌شود می توان از ظرفیت های طلاب استفاده کرد تا این برنامه های فرهنگی به درستی اجرا شود و حوزه استان هم کمال همکاری را با حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی اظهار کرد: طلاب مدارس علمیه استان ایلام بسیار مشتاق به شرکت در اردوهای جهادی بسیج سازندگی هستند و در حاضر نیز به صورت جهادی، فعالیت های در سطح استان انجام می دهند که باید برنامه ای برای برگزاری اردوهای جهادی آنان در نظر گرفت.

لزوم تقویت مساجد با محوریت روحانیت

حجت الاسلام علیمحمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام نیز در این نشست گفت: سپاه و بسیج برنامه ویژه ای برای تقویت حوزه علمیه و مساجد دارند  و در حال حاضر رویکرد سپاه و به ویژه سازمان بسیج توجه ویژه به مساجد با محوریت روحانیت است و در قالب این برنامه تمامی مساجد سطح استان باید روحانی داشته باشند و هیچ مسجدی  بدون خانه عالم نباشد  .

وی افزود: باید توجه ویژه ای به مدارس دانش آموزی شود و رایزنی هایی صورت گیرد که در تمامی مدارس سطح استان روحانیون فعالیت کنند و بیشترین تمرکز را در این عرصه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha