جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسابقات قرآن کریم در سنندج

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اولین جشنواره «قرآن محور یه‌کیه‌تی» با حضور بیش از ۴۶۲ شرکت کننده به مدت ۲ روز در هفت رشته قرآنی در مجتمع فرهنگی هنری فجر شهر سنندج آغاز به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلال قلعه شاخانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره قرآنی «قرآن محور یه کیه تی» که در استان کردستان برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره به همت و تلاش دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان و نیز تعامل موسسه قرآنی یاران شهید نواب صفوی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره با موضوع وحدت برگزار می شود، گفت: این جشنواره به صورت مسابقات قرآنی و نیز بخش جنبی برنامه ریزی شده که در 19 آبان ماه جاری با برگزاری محفل های انس با قرآن کریم در سطح استان کردستان کار خود را شروع کرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان کردستان افزود: اولین روز محفل های انس با قرآن در شهرای سنندج و بانه دیروز برگزار شد و امروز نیز این محافل در شهرستان های سروآباد و مریوان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: روز سوم نیز این محافل در شهرستانهای بیجار، قروه و کامیاران و سنندج برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: این جشنواره در 7 رشته حفظ شفاهی قرآن ویژه برادران، حفظ کتبی سوره های مبارکه یاسین و واقعه ویژه برادران و خواهران، قرائت ترتیل ویژه خواهران و برادران زیر 16 سال، قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران 16 سال به بالا و نیز مسابقه ابتهال خوانی فردی ویژه آقایان شروع شده است.

شاخانی در ادامه سخنان خود ادامه داد: همچنین کارگاه تخصصی صوت و لحن و تجوید، ویژه برنامه حلول ماه مبارک ربیع با موضوع «وحدت و هدایت در اسلام» با سخنرانی دکتر عاکفی از قاریان بین المللی کشور نیز از دیگر بخش‌های نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در کردستان می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره؛ ترویج و توسعه فرهنگ تاویل و تدیر در قرآن کریم در جامعه می باشد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان افزود: در این جشنواره قرآنی 12 داور کشوری و استانی داوری مسابقات را بر عهده دارند.

شاخانی در پایان سخنان خود گفت: اولین جشنواره «قرآن محور یه‌کیه‌تی» با حضور بیش از  462 شرکت کننده به مدت 2 روز در هفت رشته قرآنی در مجتمع فرهنگی هنری فجر شهر سنندج آغاز به کار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha