شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بذر افشان

حوزه/ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تعامل کتابخانه‌‌های عتبات با یکدیگر اهمیت بسیاری دارد، گفت: این تعامل باید در چارچوب مشخصی دنبال شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، بذر افشان عصر امروز در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولان کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی کشور که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با تاکید بر اینکه این گردهمایی‌ها و هم‌اندیشی‌ها اهمیت بسیاری در تحقق اهداف مورد نظر موزه‌ها و کتابخانه‌ها دارد، تصریح کرد: مباحثی که در این نشست‌ها مطرح می‌شود باید بیشتر کارشناسی و رویکرد عملیاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد عتبات در مورد موزه‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام تلاش کرده است تا با توجه به نیازها و اولویت‌های خود آثار مختلف را در موزه خود جمع‌آوری کند؛ با توجه به بالا بودن حجم آثار، مکان کنونی مطلوب نیست و موزه جامع رضوی در مساحت قابل توجهی در حال ساخت است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تعامل کتابخانه‌‌های عتبات با یکدیگر اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: این تعامل باید در چارچوب مشخصی دنبال شود؛ در کتابخانه‌های حرم رضوی هشت میلیون و 200 هزار نسخه کتاب دیجیتال داریم و پژوهشگران 127 کشور از منابع این کتابخانه دیجیتال استفاده می‌کنند اما این ظرفیت به شیوه مطلوب در داخل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت و مرمت آثار موزه‌ها و اسناد اهمیت بسیاری دارد  و باید در راستای بررسی روش‌های فعلی، رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام‌های مورد نظر برداشته شود که در این راستا تجربه مجموعه‌ها نقش قابل توجهی در رسیدن به نتیجه دارد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha