پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امروز میلیون ها انسان در یمن گرسنه بوده و در حال مرگ هستند؛ اگر این ۲۰ میلیون نفر شرکت کننده در راهپیمایی اربعین از مجامع بزرگ ملی و بین المللی بخواهند که جلوی این ظلم ها در یمن، فلسطین و ... را بگیرند، تأثیر خود را خواهد گذاشت.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسمات محرم و صفر و پیاده روی اربعین، اظهار داشتند: برخی از دشمنان داخلی و خارجی فکر می کردند که عزاداری های امسال رونق نداشته و مردم به واسطه مضیقه های اقتصادی سست شده اند؛ اما مشاهده کردند که شرکت در این مراسمات بسیار پرشور بوده و همچون سال های گذشته حضوری پررنگ داشته اند.

ایشان ابراز داشتند: اوج این عزاداری ها و حضور پرشور مردم در پیاده روی اربعین بود؛ اما باید شرکت کنندگان در این پیاده روی به نحوی مدیریت شوند که نشان دهنده مبارزه مردم مسلمان با ظلم باشد.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که خواسته مردم در این زیارت ها، مبارزه با ظلم و اشاعه فرهنگ عاشورایی است، خاطرنشان ساختند: فرهنگ عاشورا به نحوی مردم را تربیت کرده که به دنبال نابودی ظلم هستند؛ اما متأسفانه این مطلب به صورت کامل عملی نشده است؛ باید تمام مسلمانان این خواسته خود را که رفع ظلم است، به درستی مطرح کنند، یقینا اثرگذار خواهد بود.

معظم له با بیان اشاره به ظلم های انجام شده در فلسطین، یمن، بحرین و ... تصریح کردند: امروز میلیون ها انسان در یمن گرسنه بوده و در حال مرگ هستند؛ اگر این 20 میلیون نفر شرکت کننده در راهپیمایی اربعین از مجامع بزرگ ملی و بین المللی بخواهند که جلوی این ظلم ها در یمن، فلسطین و ... را بگیرند، تأثیر خود را خواهد گذاشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: اسلام به دنبال آن است که به فرهنگ عاشورا اهمیت بیشتری داده شود؛ مردم باید از سازمان های بین المللی بخواهند تا فکری برای مظلومین کنند و خواسته و وظیفه ما باید بیشتر از این باشد؛ ان شاءالله مسلمانان قدس را در اختیار گرفته و صهیونیست ها را ریشه کن نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha