جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید مدافع حرم دهقانی

حوزه/ بهترین خدمتی که امکان انجام آن وجود دارد، در خیل سربازان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در آمدن و تلاش بزای هدایت مردم است. لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: اگر یک نفر توسط تو هدایت شود بهتر از همه آنچه است که خورشید بر آن می تابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدعلی مهدوی نیا  در مراسم گرامیداشت شهادت حجت الاسلام دهقانی از شهدای مدافع حرم که امشب در مدرسه علمیه ملاصادق قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جمله همیشگی شهید دهقانی گفت: ایشان همیشه به طلاب می گفت، قدر طلبگی خود را بدانید و لذا همه ما که لباس طلبگی به تن داریم، باید به اهمیت این مسیری که انتخاب کرده ایم واقف باشیم.

وی افزود: اینگونه فداکاری ها در طول تاریخ وجود داشته است و قرآن کریم هم فرموده، شما را جانشین گذشتگان قرار دادیم تا ببینیم چه می کنید.

حجت الاسلام مهدوی نیا در ادامه با توجه به هجمه های دشمنان علیه روحانیت گفت:در چنین دوره ای باید به طلاب افتخار کرد که از ظواهر دنیوی گذشته اند و به سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نائل آمده اند.

وی افزود: بهترین خدمتی که امکان انجام آن وجود دارد، در خیل سربازان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در آمدن و تلاش بزای هدایت مردم است؛ لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند، اگر یک نفر توسط تو هدایت شود، بهتر از همه آنچه است که خورشید بر آن می تابد.

این استاد حوزه علمیه گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها هر آنچه که داشتند در راه دین خدا دادند و ایشان که بزرگترین سرمایه دار مکه بودند، بخاطر انفاق در راه خدا به جایی رسیدند که روزی در شعب ابی طالب تکه ای پوست بدن شتر به ایشان دادند و گفتند جیره یک شبانه روز تو و دخترت فاطمه سلام الله علیها همین است. اما ایشان صبر کردند و ما هم در راه اسلام باید صبوری کنیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: نباید بگذاریم ذائقه مان را تغییر دهند و باید گاهی خودمان را ملزم کنیم که در دل شب برخیزیم و به عبادت خدا بپردازیم.
خداوند به موسی علیه السلام فرمود از قلبت خشوع را و از چشمانت اشک را برای من داشته باش. این اشک برای خداست که انسان را به مراتب والای می رساند.

وی افزود : در روایات داریم که حضرت شعیب علیه السلام چهار مرتبه از شدت اشک نابینا شدند. وقتی خدا به ایشان فرمود آیا از ترس جهنم و یا برای شوق بهشت اشک میریزی؟ ایشان عرضه داشت من برای ملاقات تو دلتنگم و مشتاق وصال تو هستم. نتیجه این شد که خداوند حضرت موسی علیه السلام را به خدمت ایشان گماشت.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: یکی از اشکهایی که شهید دهقانی هم بر آن تاکید داشتند، اشک در دستگاه امام حسین علیه السلام است.
این اشک آنقدر گران قیمت است که امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می فرمایند من شب و روز بر مصیبت جد غریبم اشک میریزم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت می فرمودند، اگر از الآن تا زمان مرگ سر بر سجده بگذاریم که فقط شکر محبت اهل بیت علیهم السلام را به جا بیاوریم، نخواهیم توانست از عهده شکر آن برآییم.

وی افزوذ: از شهید دهقانی نقل می کنند که ایشان گفته بود هر چه خوبی هست در دستگاه امام حسین علیه السلام است؛ اشک بر امام حسین نه فقط برای ما بلکه برای انبیای الهی کارگشا بوده است.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: باید مراقب باشیم که مشکلات روزگار ما را از راه منحرف نکند؛ مشکلات و هجمه های غرب بر ملت ما چیز جدیدی نیست و از صدر اسلام هجمه ها برعلیه اسلام آغاز شد و جنگهای بسیاری بر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و امام علی علیه السلام تحمیل شد.

وی افزود: وظيفه ما در عصر حاضر این است که از رهبر عزیزمان پشتیبانی کنیم چون ایشان کشتی بان انقلاب و اسلام هستند.

در ابتدای این مراسم جواد فروغی قاری بین المللی کشورمان به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز دختر شهید دهقانی متن کوتاهی به پدر شهیدش تقدیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha