جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه شهرستان اردکان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اردکان از ارائه دروس حوزوی برای عموم مردم در شهرستان اردکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام کمالی، در جمع طلاب و فضلای اردکانی مقیم حوزه علمیه قم، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) و گرامی داشت هفته وقف، اظهار داشت: فضای حوزه اردکان، از فضایی علمی، آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

وی جابجایی مکان تدریس سطوح عالی در اردکان را یکی از اقدامات مدیریت حوزه اردکان دانست و اذعان داشت: ترمیم فضای آموزشی مدرسه و تغییر در بحث معاونت ها از دیگر فعالیت های اخیر حوزه علمیه اردکان به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه اردکان تقویت دروس جنبی حوزه را از مهمترین اقدامات در مباحث آموزشی دانست و ابراز داشت: چاپ و انتشار نشریه علمی طلاب از دیگر اقداماتی است که مورد توجه مدیریت حوزه قرار گرفته است.

حجت الاسلام کمالی نقد کتاب به عنوان فعالیت پژوهشی را از دیگر فعالیت های جدید حوزه اردکان برشمرد و تصریح کرد: نقد مقالات طلاب توسط طلاب دیگر برنامه ای است که در مدارس علمیه اردکان پیگیری می شود.

وی برگزاری کارگاه آشنایی با نرم افزارهای اسلامی را از دیگر اقدامات مدارس علمیه اردکان دانست و اظهار داشت: در بحث آموزشی، پژوهشی و تهذیب شوراهای تخصصی راه اندازی شده است که در آن از اساتید نخبه حوزوی و دانشگاهی استفاده می کنیم.

مدیر حوزه علمیه اردکان ارائه طرح های جامع معرفتی ویژه طلاب و برگزاری دروس اخلاق را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: برگزاری یادواره شهدا و بیان خاطرات جبهه و جنگ و زیبایی های زندگی شهدا از دیگر برنامه هایی است که توسط حوزه علمیه اردکان پیگیری می شود.

حجت الاسلام کمالی با اشاره به این که حوزه اردکان در بحث تجلیل از ممتازین و تشویق کسانی که در عرصه آموزشی ارتقاء قابل توجهی کسب نموده اند، اقدامات ارزشمندی انجام داده است، تصریح کرد: ارائه دروس حوزوی برای عموم مردم نیز از دیگر بسترهای فعالیتی حوزه ارکان می باشد.

وی دغدغه مندی اساتید مدارس علمیه در حوزه های فرهنگی شهرستان را مورد توجه قرار داد .

مدیر حوزه علمیه اردکان برگزاری طرح شهید مطهری و جلسات بصیرتی در مدارس علمیه اردکان را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: به منظور تقویت بنیه های ادبیات فارسی طلاب، از ظرفیت اساتید ادبیات اردکان استفاده نموده ایم.

حجت الاسلام کمالی توجه به انس با قرآن و روایات را از مهمترین فعالیت های حوزه اردکان برشمرد و اذعان داشت: 20 دقیقه حضور یکی از برنامه هایی است که در آن ضمن توجه به انس با قرآن، رجوع به روایات مورد تأکید قرار می گیرد.

وی در پایان از طلاب و فضلای اردکانی مقیم حوزه علمیه قم در راستای ارتقاء سطح دانشی حوزه علمیه شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

پرسش و پاسخ به سوالات طلاب و فضلا در رابطه به نحوه مدیریت حوزه علمیه شهرستان بخش پایانی این مراسم بود.

گفتنی است، حجت الاسلام عابدی، نماینده طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه ضمن تقدیر و تشکر از حضور طلاب در این جلسه به اهمیت ارتباط سازمان اوقاف و مور خیریه با طلاب و فضلا اشاره نمود و اظهار داشت: وقف و اجرای موقوفات مقوله ای مهم است که در برخی از موارد ممکن است شبهات فراوانی را در میان مردم ایجاد کند که طلاب می توانند در این راستا نقش آفرینی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha