پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت  علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در عراق تحولات سالهای اخیر منطقه را موجب روشن شدن چهره همه گروه ها و تمایل شدید مردم این منطقه به نظام اسلامی دانست.

به گزارشخبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی امشب در مراسم سی و هفتمین سالگرد رحلت علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، گفت: حوادث اخیر در عراق و سوریه به رغم همه کشتارها و جنگ ها و... برکاتی هم داشت که یکی از آنها مشخص شدن چهره همه مدعیان عرصه و افزایش دلبستگی مردم عراق و سوریه به انقلاب اسلامی و امام و رهبری بود.

وی افزود: تبلیغ در محور قرآن و نهج البلاغه باید صورت گیرد زیرا اگر روی این محورهای تاکید کنیم و به جای اینکه سوژه های خود ساز را استفاده کنیم از قرآن و نهج البلاغه استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از ابتدای حضور تبلیغی در سوریه اولین مباحث نماز جمعه خود را با مباحث قرآنی مرتبط کردیم؛ 7 سال خطبه های بنده در سوریه 100 یاایهاالذین آمنوا بحث شد؛ تبلیغ بر محور قرآن و نهج البلاغه بسیار مهم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بیان کرد: اگر کسی در قرآن و نهج البلاغه تعمق نکند قدر این دو کتاب را نمی داند؛ اگر بتوانیم میزان و اساس بحث های خود را بر اساس این دو کتاب بنا کنیم بسیار مهم است؛ این دو کتاب محور اسلام هستند زیرا تجمیع قرآن و حدیث است.

وی افزود: تبلیغ تنها در گفتار نیست بلکه تبلیغ منقسم به اقسام مختلف است؛ خداوند از ما می خواهد که دعوت و جذب داشته باشیم؛ کار ما دفع نیست و به همین دلیل باید بدانیم که اساس ما در تبلیغ دعوت و خیر خواهی است؛ مخاطب باید حس کند که ما او را دوست داریم و خیر او را می خواهیم.

آیت الله حسینی اظهارکرد: امام علی حتی در جنگ ها نیز سعی می کردند که تا حد توان دشمنان را هدایت کنند و یارانشان را نیز نهی می کردند که هیچگاه به دشمنان توهین نکنند و به جای این کار با آنها مدار کنند و به سوی اسلام حقیقی جذب کنند.

وی در ادامه بر لزوم امیدهی به جامعه تاکید کرد و گفت: باید در منابر بر صبر و حلم و... تاکید کرد و به هیچ عنوان نباید آنها را نسبت به آینده نا امید کنیم؛ باید مشکلات بیان شود ولی نه به قیمت نا امید کردن مردم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بیان کرد: نگرش خصمیت نسبت به ما به مودت و اخوت مبدل شده است و مردم عراق به شدت نسبت به انقلاب متمایل شده اند؛ جهان امروزه فرصت خوبی را برای عالم تشیع فراآورده است؛ مبارزات و جنگ های سوریه و عراق شیعه را به عنوان یک اسلام معتدل در دنیا شناسانده است و حجت خدا از این جهت بر ما تمام است و به همین دلیل باید از فنون تبلیغی استفاده کرد و جهان را با نور اهل بیت(ع) آشنا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha