پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکیمی فر ، وحدت و همبستگی امت اسلامی را تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی و مقابله با توطئه های دشمنان دانسن و بر ضرورت جلوگیری از اختلاف افکنی در جوامع اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، شب گذشه در جمع اساتید، معاونین و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: اسلام مسلمانان را امت واحده خوانده است: «ان هذه امتكم امة واحده و انا ربكم فاعبدون.» و مؤمنان برادر یكدیگر معرفى شده اند: «انما المؤمنون اخوه فأصلحوا بین اخویكم.».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار ادامه داد: امام صادق(ع) درباره ضرورت وحدت در بیان برادران دینی می فرمایند: «المسلم اخ المسلم».

وی تصریح کرد:  اختلاف در پاره‌اى از مسائل، مانع اخوت اسلامى و وحدت مسلمانان نمى‌شود. وقتى اسلام به مسلمانان سفارش مى‌كند كه با پیروان ادیان آسمانى و مكاتب دیگر بشرى با عدل و مسالمت رفتار شود و آنان را به مشتركات توجه مى‌دهد «قل یا اهل الكتاب تعالوا الى كلمة سواء بیننا و بینكم الا نعبد الا الله ولا نشرك به شیئا ولا یتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله فان تولوا فقالوا شهدوا بانا مسلمون/ بگو اى اهل كتاب بیایید به‌سوى سخنى كه میان ما و شما یكسان است كه جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را همتاى او قرار ندهیم و بعضى از ما بعضى دیگر را غیر از خداى یگانه به خدایى نپذیرد هرگاه سرباز زنند بگویید گواه باشید كه ما مسلمانیم»، اختلاف و تفرقه در جامعه مسلمین معنا ندارد.

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان، وحدت و همبستگی امت اسلامی را تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی و مقابله با توطئه های دشمنان دانسن و بر ضرورت جلوگیری از اختلاف افکنی در جوامع اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha