پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سخنرانی

حوزه/ امام جمعه موقت قهستان گفت: تاریخ یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند در سعادت و یا شقاوت ما نقش ایفا کند زیرا تاریخ در زمان ها قابل تکرار است.

حجت الاسلام برزگر امام جمعه موقت قهستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: از جمله احتیاجات امروز،  مسئله احکام است، زیرا متأسفانه بیشتر مردم جامعه به طور کامل با احکام شرع اسلامی آشنا نیستند.

امام جمعه موقت قهستان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی والدین، آشنا کردن فرزند با احکام اسلامی است که حق فرزند بر پدر و مادر محسوب می شود،تصریح کرد: مردم امروز به دانستن معارف ناب نیازمند هستند و علاقه بسیار زیادی به فراگیری معارف اهل بیت از خود نشان می دهند لذا می طلبد تا طلاب و روحانیون به بهترین شکل ممکن این معارف را به آن ها منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید مفاهیم قرآنی را به صورت هنری به قشر امروزی آموزش دهند، تصریح کرد: گسترش ارتباطات روز در جهان باعث شده سلایق افراد نیز تغییر پیدا کند، لذا ما نیز باید همانند آن‌ها با بیان محتویات قرآنی و احکام به صورت هنرهای نمایشی از قبیل فیلم و انیمیشن و کلیپ اثر گذاری خودمان را در جامعه افزایش دهیم.

حجت الاسلام برزگر با اشاره به سخنان رهبری گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند «جنگ اول امروز جهان،جنگ رسانه ای است که عقب ماندگی در این عرصه، بی سوادی در جامعه را به همراه دارد« و تاریخ یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند در سعادت و یا شقاوت ما نقش ایفا کند زیرا تاریخ در زمان ها قابل تکرار است.

امام جمعه موقت قهستان ادامه داد: دشمنان امروز با استفاده از ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارد، به دنبال آن هستند تا جنگی به راه بیندازند که بدون هیچ تلفاتی، جوامع بشری را زیر سلطه خودشان قرار دهند و  ما باید از تاریخ درس گرفته و قبل از وقوع اتفاقات به آنچه می گوییم عمل کنیم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha